موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

مسخ واقعیت درمان دارد

مسخ واقعیت درمان دارد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 24 فروردین 1400 ساعت 12:17

تست شخیصت شناسی

–   اختلال زوال شخصیت به گونه ای است که فرد رفتار،گفتارو احساسات خود را از دور و با فاصله از خود تجربه می کند.

–   در مسخ شخصیت فرد بین خود و وقایعی که در اطراف او رخ می دهد فاصله حس می کند.

–   فرد ممکن است به نحوی رفتارکند که انگار بر رفتار و گفتارش کنترلی ندارد. حتی امکان دارد حس هایی نظیر لمس کردن و تشنگی و گرسنگی و یا حتی میل جنسی را تجربه نکند.

–   امکان دارد از دیدگاه فرد مبتلا دنیا به گونه ای متفاوت دیده شود، مثلا اشیا در اندازه های غیرطبیعی ویا رنگ های نادرست دیده شوند. زمان گاهی با سرعت و گاهی کند در گذر خواهد بود.

–   طول دوره ای این احساسات امکان دارد ساعت ها، روز ها و یا هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها تکرار داشته باشد. در تمام این دوران فرد از درون خود آگاه است وهمچنین در جریان اتفاقات اطراف خود هست،  پس می داند از محیط اطراف خود جدا شده است.

–   این افراد ممکن است با این ترس مواجه باشند که گویی اصلا وجود ندارند .

–   طبق گزارش ها در مورد همه گیر شدن این احساسات به عنوان اختلال کم  است و در مطالعات اخیر زوال شخصیت در خانم ها حداقل دو برابر بیشتر از آقایان مشاهده شده است و عموما در افراد بالای 40 سال دیده می شود.

–  به طور کلی نیمی از بزرگ سالان در بخشی از عمر خود مسخ شخصیت ومسخ واقعیت را تجربه کرده اند، اما با این حال همه نشانه ها را مبنی بر این که این اختلال را دارا هستند، در آن ها دیده نمی شود. در کشور آمریکا زن و مرد به یک نسبت این اختلال را دارا می باشند و شیوع آن در این کشور حدود دو درصد است. مطالعات به روز نشان می دهد که مسخ شخصیت گذرا ممکن است در ۷۰ درصد جمعیت دنیا بدون تفاوت محسوس بین مرد و زن دیده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: zehnaraclinic.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر