موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

تست هوش هیجانی بار آن

تست هوش هیجانی بار آن

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 03 دی 1400 ساعت 20:40

تست شخیصت شناسی

alarm.png  تست هوش هیجانی در سایت ای سنج با تفسیر کامل و منحصربه فرد تنظیم شده است. اگر دنبال تست هوش هیجانی دیگری هستید، از تست هوش هیجانی شات استفاده کنید. اما توصیه ما به شما تست معتبر بین المللی بارآن می باشد.

هوش هیجانی

تست هوش هیجانی 

تست هوش هیجانی یا تست EQ یکی از رایج ترین تست های حوزه روانشناسی است که توسط مشاوران و مدیران منابع انسانی مورد استفاده قرار می گیرد. این تست دارای 90 سوال است که 15 مولفه هوش هیجانی را می سنجد. این تست اولین بار توسط بارآن به منظور نشان دادن اهمیت بیشتر آن نسبت به تست هوش (IQ) گردید.

Practical.png کاربردهای تست هوش هیجانی

تست هوش هیجانی (تست EQ) که در مطالعات بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است می تواند ابزاری مفیدی برای ارزیابی توانایی درک هیجانی افراد در روابط و تعاملات اجتماعی باشد. از این تست می توان برای موارد زیر استفاده نمود:

tiiiic%20_1_.png خودشناسی و بهبود مهارت های ارتباطی

tiiiic%20_1_.png غربال گری منابع انسانی 

tiiiic%20_1_.png مشاوره تحصیلی و شغلی

tiiiic%20_1_.png پژوهش ها و مطالعات علمی

تفسیر کامل مولفه های 15 گانه تست هوش هیجانی بارآن در سایت ای سنج:

 EQ-01.jpg

توجه- پس از انجام این تست با مشخص شدن اینکه کدام بخش باعث کاهش هوش هیجانی شما شده است می توانید با استفاده از راهکارهای ارائه شده میزان هوش هیجانی خود را تقویت نمایید.

چرا هوش هیجانی (EQ) از هوش شناختی (IQ) مهمتر است؟

گلمن در کتاب خود با عنوان"چرا هوش هیجانی از هوش شناختی (IQ)  مهمتر است" ذهن همگان را به این مفهوم جدید یعنی هوش هیجانی معطوف می کند. چه بسا دانش آموزان بسیاری در دوران تحصیلی خود بهترین عملکرد را داشته و یا نمرات بالایی در آزمون های هوش کسب می کردند. اما گذر زمان به همه نشان داد که ان ها صرفا به خاطر هوش شان (IQ) زندگی موفقی را تجربه نکردند. این باعث شد که تست هوش هیجانی در برابر تست های سنتی هوش کاربرد فراوانی در سراسر جهان پیدا کند.

" آیا می دانید که تنها ضریب هوشی ملاک موفقیت افراد نیست؟ "

هوش هیجانی توانایی افراد در درک احساسات خود و استفاده از آن ها در جهت تصمیم گیری به نحو احسن می باشد. در واقع هوش هیجانی راهی است برای زیرک بودن به منظور رسیدن به اهداف.  آیا تا به حال شده است که با خود بگویید که چرا برخی از افراد درک بهتری از احساسات دیگران دارند؟  یا اینکه در ترغیب کردن و رهبری کردن دیگرن توانایی های مطلوبی دارند؟ بله این ها تنها بخشی از ویژگی های  افراد با هوش هیجانی بالا می باشد. با تست EQ می توانیم اطلاعات مناسبی در رابطه با نقاط ضعف و قوت مان در این حوزه کسب نماییم.

EQ-02.jpg

ابعاد هوش هیجانی بارآن

پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن شامل توانایی‌هایی مثل انگیزه دادن به خود، پشتکار در شرایط دشواری و سرخوردگی، کنترل رفتارهای تکانشی، به تأخیر انداختن خواسته‌ها، تنظیم هیجانات، جلوگیری از غلبه‌ی استرس بر قدرت فکر کردن، همدلی با دیگران و امیدواری است. 

تست بار-آن برای بزرگسالان است، جهت سنجش هوش هیجانی برای کودکان 3 تا 8 سال می توانید از تست هوش هیجانی کودکان استفاده نمایید.

هوش هیجانی منجر به عملکرد اجتماعی مفیدتری می شود؛ چرا که افرادی با هوش هیجانی بالا راحت‌تر می‌توانند با احساسات دیگران درگیر شوند و نقطه نظرات آنها را درک کنند. این افراد در ارتباط برقرار کردن و مدیریت رفتارشان قوی‌تر هستند. هوش هیجانی در این آزمون در 5 مولفه کلی قرار گرفته است ،شما با پاسخ دادن به سوالات این آزمون می توانید وضعیت هوش هیجانی خود را در ابعاد زیر آشنا شوید:

tic1.png بعد درون فردی

نشان دهنده مهارت ها ، ظرفیت ها و توانایی های درونی شماست

tic1.png بین فردی

 نشانگر عملکرد و مهارت های بین فردی شماست

tic1.png انطباق پذیری 

نشانگر توانایی پاسخگویی موثر به ویژگی ها و نیازهای محیطی با موقعیت های مساله زا در شماست

tic1.png هوش و مدیریت هیجان

نشانگر توانایی مدیریت و مقابله موثر با تنش و تنیدگی است

tic1.png خلق عمومی 

نشانگر توانایی لذت بردن از زندگی و تداوم نگرش و خلق مثبت است) مشاهده کنید. با انجام این آزمون می توانید با تفسیر منحصر به فرد خود از امکانات زیر بهره مند شوید:

پس از انجام این تست در تفسیر خود خواهیم دید:

الف- نمودار  تخصصی؛ ما به شما خلاصه وضعیتتان از هوش هیجانی را در ابعاد مختلف خواهیم داد:

EQ-03.jpg

ب- توضیحات کامل؛ اطلاعات کامل از ابعاد چندگانه هوش هیجانی مختص شما به صورت مجزا؛ برای شما قابل دسترس خواهد بود.

ج- معرفی کتاب؛ پیشنهاد کتاب علمی و کاربردی به منظور توسعه و افزایش توانایی های خودتان در هوش هیجانی

د- معرفی فیلم؛ پیشنهاد کتاب علمی و کاربردی به منظور توسعه و افزایش توانایی های خودتان در هوش هیجانی

ه- راهکارها و پیشنهادها؛ ارائه راهکارهای عملیاتی متناسب با ویژگی های شما

همانطور که مشخص است در سایت ای سنج این تست با تفسیر کامل ارائه شده است تا بتوانید متناسب با ویژگی های خود راهکارها و پیشنهاداتی برای تغییر نیز دریافت کنید. تست EQ به شما کمک می کند تا بتوانید تغییرات عمده ای را در زندگی اجتماعی تان ایجاد نمایید. تنها توصیه ما به شما این است که حتما تفسیر آزمون خود را با دقت مطالعه نموده و سعی کنید تمرین ها و راهکارهای ارائه شده را مورد استفاده قرار دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: esanj.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر