موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

تست آنلاین تنهایی

تست آنلاین تنهایی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 بهمن 1400 ساعت 23:29

تست شخیصت شناسی

تست احساس تنهایی

تست احساس تنهایی آشر در پژوهش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. تستی که برای سنجش احساس تنهایی نخستین بار توسط آشر تهیه شد، برای کودکان بود. نسخه پیش رو جهت سنجش احساس تنهایی افراد 13 سال به بالا طراحی شده است که دو بعد احساس تنهایی عاطفی و احساس تنهایی اجتماعی را می سنجد. این تست دارای 24 سوال می باشد که پاسخ های آن به صورت 5 گزینه ای است.

Practical.png کاربردهای تست احساس تنهایی

تست احساس تنهایی دانشجویان که در مطالعات بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است می تواند ابزاری مفیدی برای شناخت احساس و نیازهای خود در روابط اجتماعی باشد. از این تست می توان برای موارد زیر استفاده نمود:

tiiiic%20_1_.png بررسی حمایت اجتماعی دانشجویان

tiiiic%20_1_.png مشاوره دانشجویی

tiiiic%20_1_.png پژوهش ها و مطالعات علمی

احساس تنهایی چیست؟

گرچه نیاز ما به ارتباط ذاتی است، اما بسیاری از ما اغلب احساس تنهایی می کنیم. تنهایی وضعیت پریشانی یا ناراحتی است که هنگامی ایجاد می شود که بین خواسته های فرد برای ارتباط اجتماعی و آنچه که احساس می کند، تفاوت وجود دارد. برخی از افراد که در طول روز با افراد زیادی ارتباط دارند، یا سال هاست که ازدواج کرده اند باز هم یک تنهایی عمیق و فراگیر را تجربه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که تنهایی تهدید جدی برای سلامت روانشناختی و همچنین سلامت جسمی در طولانی مدت است.

احساس فقدان ارتباط اجتماعی می تواند دردناک باشد. تنهایی را می توان به روشهای مختلف توصیف کرد. افرادی که احساس تنهایی می کنند برخی از این احساسات را در ذهن خود تجربه می نمایند:

tic1.pngاحساس اجتماعی نبودن

tic1.png احساس کنار گذاشته شدن

tic1.png احساس عدم صمیمیت

tic1.png احساس خلاء

tic1.png احساس کمبود توجه

کسانی که احساس می کنند حمایت اجتماعی کمی دارند یا اصلاً ندارند، تنهایی یک چالش بزرگ برایشان ایجاد می کند. آن ها دوست دارند حمایت شوند اما مقدار توجهی که از بیرون دریافت می کنند کم است.

تنهایی می تواند ناشی از  هوش هیجانی پایین در مولفه های 15 گانه باشد. برای انجامتست هوش هیجانی کلیک نمایید.

facts.png واقعیت هایی در رابطه با احساس تنهایی

من خانواده و دوستان زیادی دارم. چرا هنوز این قدر تنها هستم؟

تنهایی صرفا به تعداد روابط بر نمی گردد، بلکه کیفیت روابط نیز در آن بسیار مهم است. بنابراین تنهایی فقط ناشی از انزوا یا نداشتن دوست و خانواده نیست. عدم صمیمت و عمق در رابطه  می تواند به احساس تنهایی منجر شود.

چرا وقتی شخصی احساس تنهایی می کند، به مرور تنهاتر می شود؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افراد تنها، در ارزیابی تعاملات اجتماعی دچار سوگیری منفی هستند. افرادی که احساس تنهایی می کنند نسبت به علائم بی توجهی دیگران حساس تر هستند. آن ها از ترس اینکه مورد توجه قرار نگیرند، از روابط عمیق پرهیز می کنند. به عبارتی می توان گفت تنهایی برای این افراد به نوعی ترس از نادیده گرفته شدن است.

تفاوت بین تنهایی و خلوت کردن با خود چیست؟

خلوت کردن با خود که مانند تنهایی به صورت نداشتن روابط اجتماعی دیده می شود ذاتا دارای بار منفی نیست. می توان گفت خلوت کردن یکی از راه های ترمیم خود بوده و حتی می تواند سودمند باشد. بنابراین دلایلی که افراد تنها بودن را انتخاب می کنند مهم است. زمانی که تنهایی ناشی از اجتناب نبوده و برای آرامش و جمع کردن افکار می باشد بار مثبت داشته و به عنوان خلوت کردن با خود از آن تعبیر می شود.

چه قدم های مشخصی می توانم بردارم تا تنها نباشم؟

جان کاسیوپو(John Cacioppo)  پژوهشگر معروف حوزه تنهایی، معتقد است همانطور که می توانید یک رژیم ورزشی را برای به دست آوردن قدرت و بهبود سلامتی خود شروع کنید، می توانید از طریق حرکات کوچکی که باعث ایجاد قدرت و مقاومت عاطفی می شود، با تنهایی مبارزه کنید.

تاثیر احساس تنهایی بر سلامتی

پژوهش های زیادی نشان می دهد که تنهایی با مشکلات روانی مرتبط است. شواهد نشان می دهد که تنهایی با علائم افسردگی ارتباط دارد. تنهایی می تواند به عنوان عامل مهمی در بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و آرتروز باشد. مطالعات نشان می دهد که افراد تنها دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. حالت تنهایی مزمن باعث افزایش تولید هورمون های استرس شده و باعث ایجاد اختلال خواب و ضعف ایمنی می شود.

سوالات متداول

  • تست احساساس تنهایی چیست؟

    • این تست یکی از تست های معتبر برای سنجش احساس تنهایی می باشد که توسط آشر و همکاران طراحی شده است.
  • چرا باید احساس تنهایی خود را بسنجیم؟

    • زمانی که احساس تنهایی را می سنجیم د رابطه با بیمارگون بودن آن اطلاعاتی را کسب می کنیم. افرادی که احساس تنهایی در آن ها غیر نرمال است ممکن است به اختلالات روانی مبتلا شوند.
  • تست احساس تنهایی در ای سنج چه ویژگی هایی دارد؟

    • این تست پس از ارزیابی دقیق یک نمره کلی در رابطه با احساس تنهایی به شما می دهد. تفسیر ارائه شده به صورت کامل بوده و می توانید با استفاده از آن شناخت دقیقی از این ویژگی خود به دست آورید.
  • اگر نمرات احساس تنهایی من بالا باشد چه کار کنم؟

    • با استفاده از هشدارها و راهکارهایی که در متن تفسیر متناسب با شما ارائه می شود می توانید اقدام لازم را جهت کاهش احساس تنهایی خود انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: esanj.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر