موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

راههای آشتی با کودک درون

راههای آشتی با کودک درون

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 14 بهمن 1399 ساعت 14:02

کودک درون

تست شخیصت شناسی

در روانشناسی امروز توجه کردن به کودک درون یکی از راز های مهم رسیدن به آرامش و باور های معنوی است . در دورانی که انسانها به شدت دچار فقر آرامش و فراموشی خود واقعی شان هستند ، تنها اکسیر شفا بخش که می تواند آنها را از این فراموشی خود رهایی دهد ، ارتباط و آشتی بزرگ با کودک درون است .

بیش از نیمی از مردم نمیدانند کودک درون دقیقا چیست ؟ آیا واقعا وجود دارد ؟ یا یک موجود خیالی است ؟ اصلا چگونه می توان او را در درون خود یافت ؟

در واقع کودک درون همان بخش فراموش شده وجود شماست. بخشی که همواره با شما بود اما محدودیت هایی که شرایط اجتماعی با تاثیر بر نظام باور های شما گذاشت ، نیازهای او را نادیده گرفت و خود را در وجود شما پنهان کرد . ما انسانها با تغییر شرایط اجتماعی مان و نقابی که بر صورت می زنیم از خود واقعی مان دور میشویم . مثلا حاضر نیستیم گاهی با چند کودک در خیابان بازی کنیم ، چرا که فکر میکنیم بزرگ شدیم و برای ما نا زیباست .

یا به قول معروف بیش از حد عصا قورت داده یا اتو کشیده خود را در اجتماع حاضر می کنیم . این ها بخش کودکی و بازی گوشی ما را انکار می کند و آرام آرام از خود و کودک درونمان دور می شویم .

دراین مقاله چند راهکار برای یافتن و آشتی با کودک درون مان را برایتان خواهیم گفت .

راز اول / به کودک درون تان اجازه دهید احساساتش را بروز دهد

به این معنی که با دیدن اتفاقات غمگین گریه کن بدون اینکه خود را محدود در یک باور اشتباه کنی مثلا من قوی تر از آنم که گریه کنم. با دیدن یک اتفاق ساده طنز آمیز به راحتی بخند دقیقا مثل یک کودک که با کوچک ترین ادا به خنده می افتد . در یک کلام مقاومت ها را بشکن.

کودک درون

راز دوم/ به نیاز های و خواسته های کودک درونتان توجه کنید

دقیقا به صدای درونت گوش کن ، ببین در اون لحظه از شما چه میخواهد . شاید دوست داشته باشه به پارک بروه یا یک دوست قدیمی رو ملاقات کنه یا یک غذای خوشمزه بخوره . همه اینها خیلی کوچک اما تاثیر گذارند.

راز سوم/خواسته های غیر منطقی و انحرافات فکری را مدام به او گوشزد کنید

همه انسانها در درون خود گاهی تمایل به انجام کارهای غیر منطقی دارند یا به چیزهایی که با ارزش های درونی شان مغایر است تمایل نشان میدهند . به آرامی با او صحبت کنید و از او بخواهید که منطقی باشد و به لذت های زود گذر غیر عقلانی اصرار نورزد.

راز چهارم/به کودک درونتان بیاموزید از اشتباه کردن هراسی نداشته باشد

کودک درون به دلیل اینکه از پختگی کاملی برخوردار نیست همواره از اشتباه کردن هراس دارد و فکر میکند که اگر دچار اشتباه شد ، مورد فراموشی قرار خواهد گرفت.  باید به او آموخت که راه رسیدن به تکامل اشتباه کردن است اما هر اشتباهی فقط یکبار باید اتفاق بیوفتد.

راز پنجم/حفظ احساسات کودکی حتی در روزهای بحرانی زندگی

مهم است که کودک درون همواره روحیه کودکانه خود را داشته باشد . در روزهای بحرانی و سخت زندگی نیز این حس و حال باید در کودک درون شما دیده شود .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: liveagain.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر