موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

جوجه کشی کدام پرنده بهتر است

جوجه کشی کدام پرنده بهتر است

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 بهمن 1399 ساعت 19:03

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با نزدیک شدن به فصل زمستان، بازار جوجه کشی از پرنده های مختلف نیز داغ شده و فرصت کسب درامد برای افراد زیادی مهیا می شود. خوشبختانه شغل پرورش طیور در ایران از جمله مشاغلی است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای افراد زیادی جذاب است. به همین دلیل در این بازار فرصت های زیادی برای به سود رسیدن وجود دارد.

تست شخیصت شناسی

جوجه کشی از چند جهت برای افراد سود آور است؛ اولا اینکه نیازی به فضای اضافی ندارد و شما در منزلتان نیز میتوانید اقدام به این کار کنید. ثانیا سرمایه کمتری می طلبد و با خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار میتوان دست به کار شد. همچنین جوجه های یک روزه تولید شده تقاضای زیادی دارند و اگر با این بازار آشنا باشید به راحتی میتوانید جوجه های یک روزه را به فروش برسانید.

لوازم مورد نیاز برای جوجه کشی

 برای جوجه آوری از پرنده های مختلف به دستگاه جوجه کشی و تخم های نطفه دار تازه احتیاج خواهید داشت. البته جوجه کشی از پرنده های مختلف نکات و ترفندهایی دارد و تحت شرایط دما و رطوبت خاصی انجام میگیرد. لذا باید اطلاعات جوجه کشی از پرنده مد نظرتان را به دست بیاورید.

پرورش طیور گرایش های مختلفی دارد که شامل تولید تخم نطفه دار، تولید تخم خوراکی، جوجه کشی و پرورش جوجه یک روزه و یا پرورش نیمچه ها است. با توجه به اینکه تکثیر پرنده ها از طریق جوجه کشی امکان پذیر است، به همین دلیل شاخه جوجه کشی در مورد بیشتر پرندگان سودآور است.

سود جوجه کشی از کدام پرنده بیشتر است؟

مسلما هر چه تقاضا برای یک پرنده در بازار بیشتر باشد میتوان انتظار سود بیشتری از آن بازار داشت. اما برخی طیور نیز قیمت بسیار بالایی دارند و جوجه کشی از تخم نطفه دار این نوع پرندگان سودآوری بیشتری دارد.

سود جوجه کشی از مرغ

یکی از رایج ترین طیور برای جوجه کشی، مرغ است. چراکه هم در بازار تقاضای زیادی دارد و هم اینکه جوجه کشی مصنوعی از این پرنده به نسبت راحت تر است. باید بدانید که مرغ ها دارای نژادهای مختلفی بوده ولی بیشتر پرورش دهندگان نژادهای گوشتی و یا تخمگذار را برای پرورش انتخاب میکنند. نژادهایی مثل لاری نیز قیمت بسیار بالایی دارند. اگر بتوانید تخم نطفه دار لاری اصیل تهیه کنید و از آنها جوجه کشی نمایید، سود خوبی عایدتان خواهد شد.

12980806_403.png

سود جوجه کشی از بلدرچین

بعد از مرغ، بلدرچین را میتوان دومین پرنده رایج نام برد. باید بدانید که بیشتر پرورش دهندگان بلدرچین، جوجه کشی از این پرنده را در کنار گله خود انجام میدهند. اما در این صنعت باز هم فرصت هایی زیاد وجود دارد و میتوان با جوجه کشی بلدرچین به درامد رسید. تخم نطفه دار بلدرچین ریز بوده به طوریکه حتی با یک دستگاه جوجه کشی خانگی نیز میتوان در ظرفیت های بالای 200 عدد از بلدرچین جوجه کشی کرد. البته اگر قصدتان به صورت فعالیت حرفه ای است میتوانید برای ظرفیت های بالا از دستگاه های صنعتی کمک بگیرید.

سود جوجه کشی از کبک و قرقاول

هر دوی این پرنده از قیمت بالایی برخوردار بوده و تخم نطفه دار آنها چندین برابر تخم نطفه دار مرغ قیمت دارد. همچنین جوجه یک روزه این پرنده ها نیز گران قیمت است. با جوجه کشی از این پرندگان نیز میتوان به درامدهای قابل توجهی رسید. چراکه پرورش کبک و یا قرقاول به دلیل گوشت لذیذ و پرخواص آنها چندسالی است که رواج پیدا کرده است.

سود جوجه کشی از بوقلمون چطور است؟

هدف اصلی از پرورش بوقلمون بیشتر به خاطر گوشت و یا فروش تخم نطفه دار این پرنده است. به همین دلیل پرورش دهندگان بوقلمون بعد از رسیدن این پرندگان به سن کشتار آنها را ذبح نموده و توسط ماشین پرکن بوقلمون تمیز نموده و به بازار عرضه میکنند. با این حال برای ایجاد گله های پرورشی به جوجه کشی از تخم های نطفه دار و جوجه های یک روزه نیاز خواهد بود.

سود جوجه کشی از اردک و یا غاز

اردک نیز از جمله پرنده هایی است که جوجه کشی از آن سود خوبی دارد. چراکه جوجه اردک در بازار پر فروش بوده و علاوه بر اهداف تجاری، بسیاری از افراد به عنوان پرنده خانگی نیز جوجه اردک خریداری می کنند. در مقایسه با مرغ، جوجه آوری از اردک کمی سخت تر بوده و درصد نطفه دار بودن تخم ها نیز کمتر از مرغ است. همچنین دوره جوجه کشی اردک با توجه به نژاد آن، یک الی دو هفته بیشتر از مرغ طول میکشد. با این حال جوجه کشی اردک هنوز هم توجیه اقتصادی دارد. مخصوصا در مناطق شمال کشور به شدت به پرورش اردک اهمیت داده می شود.

پرنده دیگر که جوجه کشی از آن سود خوبی دارد، غاز است. ولی جوجه کشی از این پرنده برای افراد مبتدی سخت است. بهتر است که پرورش دهنده از قبل تجربیاتی را در این باره کسب کند و سپس اقدام به جوجه کشی از غاز نماید. زیرا تخم نطفه دار غاز قیمت بالایی دارد و یا توجه به سخت بودن دوره جوجه کشی این پرنده، ریسک از دست دادن سرمایه در این کار برای افراد مبتدی زیاد است. در نظر داشته باشید که اندازه تخم نطفه دار غاز درشت است. لذا برای تکثیر این پرنده بهتر است که به سراغ دستگاه جوجه کشی صنعتی بروید. در این صورت در ظرفیتهای دلخواهی می توانید به جوجه آوری از غاز اقدام نمایید.

12980807_200.png

اینکه سود جوجه کشی از کدام پرنده بیشتر است به خود فرد پرورش دهنده نیز بستگی دارد. لذا توصیه می شود قبل از انجام این کار، اطلاعات دقیق از بازار هدف به دست بیاورید. شما با شناختن بازار هدف با اطمینان خاطر میتوانید در این مسیر قدم بگذارید. فراموش نکنید که هرچند برخی از طیور ارزش افزوده بالایی دارند و گران قیمت هستند ولی ممکن است در منطقه شما خریدار کمتری برای آن پرنده پیدا شود (مثل پرنده هایی همچون طاووس و مرغ شاخدار). همچنین معمولا اطلاعات کمی در مورد نژادهای گران قیمت وجود دارد و لازم است که افراد دانش خود را در رابطه با جوجه کشی از آن پرندگان افزایش دهند.

پیشنهاد میکنیم برای شروع به سراغ پرنده های پرکاربرد بروید، هر چند این نوع پرندگان حاشیه سود کمتری دارند ولی بازاریابی آنها راحت تر است. لذا اگر بتوانید کسب و کارخودتان را توسعه دهید و در ظرفیت های بالا به جوجه کشی از این پرندگان بپردازید، سود بیشتری عایدتان خواهد شد.

نتیجه گیری

تصمیم گیری در مورد اینکه سود جوجه کشی از کدام پرنده بیشتر میباشد، برای افراد تازه وارد تا حدود زیادی چالش برانگیز است. همانطور که گفته شد قبل از شروع ابتدا به خوبی بازار هدف را بشناسید. باید بدانید که جوجه کشی پیچیده تر از آن چیزی است که شما فکر میکنید. هرگونه سهل انگاری و یا اشتباه به قیمت تلف شدن تخم های نطفه دار و تباه شدن وقت و سرمایه شما تمام خواهد شد. لذا قبل از شروع به جوجه کشی از هر پرنده ای ابتدا یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت تهیه کنید. همچنین تخم های نطفه دار مورد استفاده باید تازه باشند. در ضمن شما باید دانش لازم در رابطه با نحوه جوجه کشی و استفاده از دستگاه را کسب نمایید.

انتهای پیام/ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.yjc.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر