موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

تست ترنس بودن

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 17 اسفند 1400 ساعت 22:50

تست شخیصت شناسی

ترنس(trans) چیست؟

ترنس یا تراجنسی به معنی ناباوری در هویت جنسی فرد می باشد  همراه با ویژگی های شخصیتی خاص، ترنس  در تمامی که در تمام مناطق جغرافیایی وجود دارد که متاسفانه به دلیل فرهنگ برخی از جوامع ممکن است این افراد مورد تمسخر و سرزنش قرار بگیرند، گاهی دیده شده افراد ترنس بخاطر این ویژگی شخصیتی از طرف دوستان و حتی خانواده تحت شماتت قرار گرفته و در نهایت طرد می شوند. هویت جنسی متناقص این افراد موجب تفاوت آنها با هم جنسان خود گشته است تنها خواسته این افراد  از اطرافیان خود این است که درک شوند.

ترنس چیست؟

ترنس زن

ترنس زنی یا تراجنسی زن به خانمی گفته می شود که با روحیات و ویژگی های فکری مردانه  در یک کالبد زنانه زندانی شده است. اینگونه افراد از نظر روحی و رفتارهای اجتماعی کاملا مردوارانه رفتار می کنند اما متاسفانه این کالبد و جسم زنانه وی را محدود نموده وموجب گشته که رفتارهای وی از نظر جامعه غیر طبیعی به نظر برسد و مورد شماتت قرار بگیرد.

ترنس مرد

ترس مرد یا تراجنسی مرد به پسری گفته می شود که دارای روحیات و تمایلات دخترانه می باشد و این افراد به دلیل روحیات حساس و دخترانه خود با قرار داشتن در یک روحیات پسرانه برایشان نه تنها خوشایند نیست بلکه ممکن است آزار دهنده نیز باشد. به طور کلی افرادی با کالبد مردانه و روحیات وتمایلات زنانه را ترامرد می نامند.

دگرجنسگونه مرد به زن یا زن به مرد

دسته ای دیگر از افراد که با عنوان دگرجنسگونه مرد به زن/مرد به زن، شناخته می شوند افرادی هستند که رفتار اجتماعی متفاوتی از خود به نمایش می گذارند اما تمایلی به انجام جراحی تغییر جنسیت ندارند. دگرجنسگونه مرد به زن کاملا مقوله ای جدا از ترنس زن و ترنس مرد می باشند. بطور مثال مبدل پوش ها،درگ کوئین‌ هاو حتی دو جنسه ها جزء این دسته از افراد محسوب می شوند.

علائم ترنس بودن فرزندان

براساس تحقیقات دانشمندان گاهی ترنس بودن ریشه در ژنتیک دارد و درهمان دوران بارداری مادر در جنین شکل می یابد، به همین دلیل می توان به راحتی ترنس بودن فرزندان را تشخیص داد. علائم زیر می تواند خبر از ترنس بودن فرزندانتان باشد پس توصیه می شود در صورت مشاهده این علائم و نشانه ها حتما با یک روانکاو خوب مشورت نمایید.

  • عدم تمایل کودک به بازی با همجنس های خویش
  • نشان دادن توجه و علاقه به اسباب بازی و لوازم جنس مخالف
  • عدم سازگاری محیط هایی که هم جنس های فرد وجود دارند مانند مدرسه
  • عدم سازش و هماهنگی با دوستان و هم سالان خود (از نظر فکری و شخصیتی)
  • ناخوشایندی وناسازگاری از تغییرات جسمی دوران بلوغ
  • به اسباب بازی‌های جنس مخالف خود بیشتر توجه می‌کند.
  • بی علاقه گی به پوشیدن لباس های جنس خود

چگونه بفهمیم ترنسجرهستیم؟

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که قصد بررسی هویت جنسی خود را دارید و به دنبال تست هویت شناسی معتبری میگردید باید گفت که هیچ گونه روش و تستی وجود ندارد که به طور قطعی نشانگر این باشد که فرد از بدو تولد هویت جنسی متفاوت از چیزی که انتظار می رود دارد، با توجه به مطالعات و سوابق یک روانکاو خوب در تهران؛ گفته می شود که بررسی علایق و احساساتتان یکی از ساده ترین روشهای تشخیص هویت جنسی شما می باشد.

شما می توانید با یک روانپزشک و روانکاو صحبت نمایید تا بتوانید در این امر از حمایت های ایشان بهره مند شده و راحت تر به خواسته های خود رسیدگی نمایید.

نشانه هایی که ممکن است خبر از ترنس دهد:

  • کنجکاوی

کنجکاوی و داشتن تمایل وبرای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترنجسیتی و تست های در ارتباط با آن صرفا به این معنی نیست که فرد مورد نظریک ترنسجندر می باشد، اما می تواند یکی از علائم ترنسجندر بودن باشد.

  • نارضایتی جنسی

نارضایتی فرد از جنسیت خود از همان دوران کودکی یکی درگر از علائمی است که یک فرد ترنس در خوذ حس می کند،

  • سردرگمی

گاهی اوقات شخص هویت خود را گم می کند تا جایی که احساس می کند دارای یک شخصیت غیر باینری است(هویتی غیر از زن ومرد)،یعنی دقیقا نمیداند که یک زن است یا یک مرد یا شاید چیزی بین این دو جنسیت، یا غیر از این دو باشد.

  • برخورد مخالف

از دیگر نشانه های افراد ترنسجندر این است که رفتارهایی مخالف جنسی که هستند از خود نشان می دهند، بهطور مثال  فردی که مذکر است از خود حرکات زنانه همراه با عشوه نشان دهد.

  • طرز پوشش

علاقه به پوشیدن لباس های جنسیتی که فرد بع آن تمایل دارد نیز می تواند خبر از این موضوع دهد.

  • افسردگی و گوشه گزینی

افراد که دارای علائم و تمایلات ترنسجندر می باشند از آنجایی که نمی توانند با همجنس های خود ارتباط برقرار کنند اغلب دچار افسردگی شده و ترجیح به گوشه گزینی میدهند.

شما می توانید با بررسی علائم افسردگی خود به موضوع های بیشتری درباره خود پی ببرید که لازم باشد برخی از آنها را درمان کرده تا بتوانید راحتتر به موضوع تشخیص هویت جنسی خود بپردازید.

تغییر جنسیت و درمان ترنس

زمانی که فرد دارای نشانه ها و علایمی که در بالا ذکر شد باشد لازم است حتما به یک روانپزشک خوب مراجعه نماید تا با انجام روانکاوی و انجام تست های شخصیتی و تست های مربوط به ترنس می توان به وی کمک کرد و تا بتواند در زمینه تغییر جنسیتی مراحل لازم را طی نماید.

در حال حاضر دانشمندان و پزشکان تنها راه درمان این مشکل راجراحی و تغییر جنسیت می دانند، تغییر جنسیت از هورمون درمانی شروع شده و فرد در مراحل مختلف درمانی تحت تست های رفتاری قرار می گیرد. در این مرحله اغلب افراد متقاضی در یک وضعیت خنثی قرار می گیرند و به مرور با درمان های لازم پزشک متخصص وبا جراحی های مربوطه از نظر فیزیکی نیز به کالبد دلخواه خود دست می یابند.

در آخر اینکه ..

توجه داشته باشید که تمام علائم و نشانه هایی که در بالا به آن اشاره شد قطعا و ضرورتا مشخص کننده ترنس بود فرد نمی باشد، لذا توصیه می گردد که حتما جهت در این باره با یک روانپزشک خوب صحبت نمایید تا بتواند شما را برای شناخت خود و هویت جنسی واقعیتان کمک و راهنمایی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روانپزشک خوب در تهران می توانید سری به این لینک بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.dr-zakeri.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر