موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

متن درباره معصومیت کودک

متن درباره معصومیت کودک

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 23:15

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان متن درباره معصومیت کودک را مطالعه خواهید کرد.

تست شخیصت شناسی

همه ی بچه ها، دنیای معصومانه و زیبایی دارن که نباید ازشون گرفته بشه. خیلی از بچه ها، زیر فشار سختی های دنیا، معصومیتشون ازشون گرفته میشه و به خیلی هاشون هم ستم میشه. نمونه اش بچه های کار هستند! کاش بشه که جلوی سواستفاده از این بچه ها رو گرفت و کاش بشه که معصومیت اونها رو حفظ کرد.

معصومیت بچه ها این دنیا رو بی نهایت زیبا کرده. واسه همین سعی کردیم که توی این مطلب متن هایی درباره همین معصومیت براتون به اشتراک بذاریم! همراه ما باشید.

toptoop.ir-99773754.jpg

متن درباره دنیای معصومانه کودکان

توی دنیای معصومانه بچه ها، خبری از جنگ و درگیری نیست. فوق فوقش اونا با هم قهر کنن و بعد از چند لحظه به شکلی که فکر میکنی هیچوقت با هم دعوا نکرده بودن و قهری نداشتن، دوباره با هم آشتی میکنن. کاش دنیای ما بزرگترها هم همینطوری بود؛ کاش ناراحتی هامون از همدیگه لحظه ای بود.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بعضی وقتا سعی میکنم خودمو با بچه ها وفق بدم و توی دنیای معصومانه شون غرق بشم. چون توی دنیای اونها قهر هست اما کینه نیست؛ دعوا هست اما دشمنی نیست؛ دروغ هست اما حیله نیست. توی دنیای اونا میتونیم معنای واقعی انسان بودن رو بفهمیم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

به دنیای بچه ها که دقت میکنم میبینم که اونا هیچ درگیری ای واسه زندگیشون ندارن و فقط منتظرن که شب شون صبح بشه و دوباره به بازی کردن مشغول بشن. بعضی وقتا با خودم میگم که کاش توی همون دنیای بچگانه ی خودم میموندم و هیچوقت بزرگ نمیشدم؛ تو همون دنیایی که آرزو میکردم شبم زودتر صبح بشه نه دنیای الانی که آرزو میکنم روزم زودتر شب بشه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

دنیای بچه ها خیلی قشنگه. اونا وقتی که میخوان کاری رو انجام بدن، اون کار رو از ته دل انجام خواهند داد. وقتی هم که نمی خوان کاری رو بکنن، باز هم واقعا از ته دل نمیخوان. اما وقتی که به دنیای ما بزرگتر ها قدم میذاری، میبینی که دنیامون پر شده از ناخواسته هایی که مجبور به تحملشون هستیم و هر روز دست به انجام ناخواسته هایی میزنیم که ما رو از زندگیمون بیزارتر میکنه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بیایم برگردیم به دوران بچگیمون. به زمانی که وقتی شب بود و قرار بود بخوابیم اما نمیخوابیدیم و بزرگترامون میگفتن که بالا پشت بوم دزد هست، اگه نخوابی میاد میبرتت. ما هم کلی باورش میکردیم و به زور هم که شده چشمامون رو میبستیم که اون دزده هیچوقت نیاد. کاش الانم همینطوری بود! کاش یکم میتونستیم به دنیا و آدماش بیشتر اعتماد کنیم. راستی راستی چی شد که هرچی بزرگتر شد، انگار بیشتر فهمیدیم که هرچی توی دنیاست یه دروغه و حتی کم کم اعتمادامون نسبت به نزدیک ترین افرادمون رو هم از دست دادیم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اگه بچه ها از کاری بدشون بیاد، اصلا اونو انجامش نمیدن و از انجام دادنش سرباز میزنن. کاش دنیای بزرگترها هم همینطوری بود! کاش میتونستیم بعضی کارهایی که هیچوقت دوست نداشتیم انجام بدیم رو انجام نمیدادیم. کاش همون لجبازی دنیای معصوم بچگی همراهمون بود تا کارایی که میدونستیم زندگیمون رو به نابودی میکشونه، هیچ وقت انجام نمیدادیم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بیایم سفر کنیم به دنیای کودکانه بچه ها؛ درست به وقتی که اونا قصد میکردن چیزی رو به دست بیارن و براش واقعا تلاش میکردن. دیدی بچه هایی رو که زور میزنن تا یه چیز سنگین رو بلند کنن؟ در واقع برای اونا نشد معنایی نداره و حتی اگه اون چیز خیلی سنگین هم باشه، حداقل براش تلاششون رو میکنن. اما ما آدم بزرگا اینجوری نیستیم و حتی وقتی که دست به عمل هم نمیزنیم، از یک کار کنار می کشیم چون فکر میکنیم اون کار در توان ما نیست و نمیتونیم انجامش بدیم. کاش اراده مون هنوز هم اندازه اراده اون دنیای معصومانه کودکی مون بود..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

وقتی که یکی رو میبینی که میگن طرف از بچگیش خلافکار بوده یا طرف از بچگیش اینکاره بوده، بدون که اون از همون اول به این اندازه توی انجام کارهای نادرست غرق نبوده؛ بلکه کم کم با از بین رفتن معصومیتش، انجام اون کارها هم براش عادی شده. کاش این چرخه ای که هر روز بچه های معصوم زیادی رو تبدیل به همچین آدمایی میکنه قطع کنیم و کاش نذاریم که دیگه هیچ بچه ای بخواد دنیاش اینطوری بشه.

toptoop.ir-(2)-1642145988.jpg

متن درباره سواستفاده از معصومیت کودک

اگه کودکی در زندگی تو هست، همیشه به دنیای معصومانه اش احترام بذار و هیچ وقت نخواه که از دنیای اون سواستفاده کنی. بذار حداقل ذره ای زیبایی در این دنیا وجود داشته باشه و بذار که حداقل دنیای معصومانه بچه ها به ما ثابت کنه که هنوز هم این دنیا ارزش زندگی کردن رو داره.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

وقتی که از دنیای معصومانه بچه ها سواستفاده میکنی، دقیقا همونجا خودت رو ضعیف ترین انسان روی زمین بدون. چون توی دنیای بچه ها دروغ نیست، نیرنگ نیست، حیله نیست و فقط صافی و صداقته که وجود داره. وقتی که از دنیای اونها سواستفاده کردی، بدون که خیلی ضعیفی چون جواب صداقت محض رو با نیرنگ و حیله دادی.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

وقتی سر چهارراه ها میرم و وای می ایستم و بچه هایی رو میبینم که کار میکنن، حالم از دنیایی که توش هستم به هم میخوره. این دنیا یاد گرفته از معصومیت این بچه ها سواستفاده کنه. حالم از آدمای توی اون هم به هم میخوره چون اونا هم یاد گرفتن برای رسیدن به هدف های خودشون از معصومیت این بچه ها سواستفاده میکنن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

کاش آدمایی که از بچه ها برای اهداف مالی خودشون استفاده میکنن، کمی دلشون به حال معصومیتی که داره کم کم در وجود اونها کشته میشه هم باشه. این معصومیت باعث میشه اونها در بزرگسالی شون آدمهای درست و خوبی باشن اما اگه این معصومیت ازشون گرفته بشه، تبدیل میشن به انسان هایی که فقط به دنیا و آدماش ضرر میرسونن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

توی خیابون راه میری و بچه ای رو میبینی که با اون همه معصومیت و مظلومیتش، میاد و ازت میخواد چیزی ازش بخری یا میاد و ازت پول میخواد و تو به خاطر همون معصومیت توی چهره اش هم که شده دلت به رحم میاد و ازش چیزی میخری. این دقیقا همون هدفیه که خیلی از آدما از این بچه ها به خاطرش سواستفاده میکنن. اونا میخوان تو اون معصومیت بچگی رو ببینی و به خاطر همون معصومیت پول بدی. کاش این آدما بفهمن که این معصومیت ارزشش خیلی بیشتر از این حرفاست و هر بار که این بچه پا روی غرورشون میذاره، این معصومیت هم ذره ذره از بین میره.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

توی دنیای به این بزرگی، بچه هایی هستن که هر روز قربانی اهداف بزرگترها میشن و تمام خواسته ها و آرزوهاشون تباه میشن چون برای خواسته ها و آرزوی بزرگترها دارن کار میکنن. انگار که سواستفاده از معصومیت اونها باب شده؛ انگار که معصومیت اونها شده ابزاری برای کسایی که میخوان به خواسته های خودشون جامه عمل بپوشونن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

وقتی که با یه بچه صحبت میکنی، سادگی رو میتونی توی حرف ها و صحبت های اون ببینی. این سادگی خیلی ارزشش بالاست، این معصومیت خیلی ارزشمنده. همونطور که توی حرفای بچه ها سادگی موج میزنه، توی ذهن و دنیاشون هم همین سادگی وجود داره .کاش بذاریم که این بچه ها با همین سادگی هاشون بزرگ بشن که دنیا جای قشنگتری برای زندگی بشه.

toptoop.ir-(3)-1918714367.jpg

متن درباره معصومیت کودک ستم دیده

ما توی این دنیا دو نوع بچه داریم! بچه هایی که در حالت عادی بزرگ شدن و به زندگیشون ادامه دادن و بچه هایی که با وجود ظلم و ستم زیاد بزرگ شدن و هیچوقت نتونستن به زندگی عادیشون اونطور که میخوان ادامه بدن. این بچه ها حتی وقتی که بزرگ میشن هم معصومیت توی چهره شون موج میزنه. چون از همون بچگی از معصومیت اونها سواستفاده شده و انگار این معصومیت تبدیل به یک ماسک شده که روی صورت اونا چسبیده و هیچوقت کنار نمیره.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

توی دنیای به این بزرگی، بچه هایی هستن که هر روز ستم میبینن، هر روز مورد ظلم واقع میشن و هر روز هم مجبورن این ظلم و ستم رو تحمل کنن. آخه شونه های ضعیف و کوچیک اونها تحمل نداره که عامل این ظلم و ستم رو از بین ببره. معصومیت این بچه ها هر روز داره بیداد میکنه اما کسی نیست که این معصومیت رو ببینه. چون بیشتر آدما تبدیل شدن به همون ظالم هایی که به این بچه ها ظلم میکنن و شونه های این بچه ها در برابر همین آدماست که ضعیفه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اینو بدون که وقتی به بچه ای ظلم و ستمی میشه، شاید اون هیچ دفاعی نتونه از خودش بکنه و تاثیر همین ظلم و ستم ها باعث میشه که اون کم کم از معصومیتی که باید داشته باشه فاصله بگیره. با همین ظلم و ستم هاست که ظالم ها به وجود میان. اون بچه وقتی که ببینی کسی داره با ظلمش ازش سواستفاده میکنه، کم کم مسیر سواستفاده گر شدن رو بلد میشه و خودش هم تبدیل به یک ظالم میشه. پس هیچوقت سعی نکن که به کودکی ستم کنی و اگر کردی، از دنیایی که این هم ظلم توشه، هیچوقت گلایه ای نداشته باش.

متن درباره معصومیت کودکان کار

آرزوی بچه های دیگه خرید فلان دستگاه بازی و رفتن به فلان شهربازی خاصه اما ته ته آرزوهای اونها اینه که بتونن به یه حد نصابی پول جمع کنن تا صاحب کارشون ازشون عصبی نشه. بچه های کار رو میگم! همونایی که دنیای معصومانه کودکیشون زیر حجم کار له میشه و از بین میره و اونا میمونن و دنیایی که پر از بی رحمیه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بچه های کار هم حق زندگی دارن، اونا هم باید توی گرمای ظهر تابستون، زیر باد کولر بشینن و از سه ماه تعطیلاتشون استفاده کنن به جای اینکه برن و زیر نور آفتاب کار کنن. این نور آفتاب فقط پوست اونها رو نمیسوزونه بلکه معصومیت شون رو هم کم کم میسوزونه و از بین میبره.

toptoop.ir-(4)-2626097104.jpg

کودکان کار، معصومیت از دست رفته ای دارن که شاید هیچوقت به اونها برنگرده. اونها معصومیتی که باید در راه مدرسه و بازی کردنشون خرج کنن رو برای کار کردن خرج میکنن و کار هم خوب بلده که معصومیت رو کامل از آدما بگیره و اونا رو تبدیل به آدمای خشن و ظالم کنه.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

در کنار این همه ظلمی که توی دنیا میبینی، به دنیای بچه های کار هم سری بزن؛ به دنیای معصومانه اونها که چقدر داره راحت ازشون گرفته میشه و هیچکس به دادشون نمیرسه. اگه این دنیا پر از ظلمه، بدون ظالم هایی دارن این ظلم ها رو میکنن! خیلی از این ظالم ها، ظلم های بدی در حق بچه های کار کردن. وقتی که خیلی از این بچه ها بزرگ شدن، بیشترشون برای انتقام از دنیا تبدیل به ظالم های دیگه ای میشن و دنیای بچه های دیگه رو ازشون میگیرن و این چرخه همینطور ادامه داره.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بعضی ها میگن که از بچه های کار خرید نکنید چون اونها دارن برای هدف های آدمای دیگه قربانی میشن و بعضی ها هم میگن که خرید کنید چون اگه اونها نتونن خواسته های اون آدما رو برطرف کنن، شکنجه میشن. اما کاش همین بعضی ها به فکر این باشن که این بچه ها رو از دست اون آدما نجات بدن؛ همین بچه هایی که معصومیت شون توی راه هدف اون آدمها داره از بین میره.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بیشتر بچه های کار، حق دارن که اعتماد به نفس نداشته باشن، حق دارن که وقتی که بزرگ میشن، شخصیت ضعیفی داشته باشن و حق دارن که مثل بقیه آدما نتونن قوی باشن. چون دنیای معصومانه اونها که عاملی برای حفظ اعتماد به نفسشون بوده، زیر بار شکنجه ای که داشتن از بین میره. البته خیلی از این بچه ها هم میتونن به اون چیزی که میخوان برسن اما خیلی از اونها هم قربانی میشن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

توی دنیای خیلی از بچه های کار، فقط دو تا رنگ وجود داره و اون هم سفیدی و سیاهی هست. اونا دنیای رنگارنگ رو حق بچه های دیگه میدونن. اینقدر از معصومیت اونها سواستفاده شده و اینقدر ظلم و ستم دیدن که احساس میکنن حق ندارن دنیای رنگارنگی داشته باشن. کاش ما آدما به فکر رنگی کردن دنیای اونا باشیم وگرنه ما هم با کسایی که به اونا ظلم میکنن، فرقی نداریم.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

بچه های کار معصومن. به اینکه بعضی هاشون لباسای کثیفی دارن نگاه نکن، به اینکه خیلی هاشون بد دهنن نگاه نکن، به اینکه اندازه یه آدم بزرگسال میفهمنن هم نگاه نکن. وقتی که به خلوتشون قدم میذاری و وقتی که واقعا وارد دنیاشون میشی، میبینی که اونا همون بچه های معصومی هستن که دنیا سعی داره معصومیتشون رو ازشون بگیره ولی اونا به شدت مقاومت میکنن.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

به معصومیت بچه های کار احترام بذار و صرفاً جهت اینکه کار میکنن و خرجی خودشون رو در میارن، بهشون بی احترامی نکن. اگه این کار رو کردی، بدون که خودت هم واقعا آدم محترمی نیستی. چون تو با بچه ای معصوم رو به رو هستی و داری معصومیت اون رو با بی احترامی هات، ازش میگیری.


در ادامه ببینید :

مجموعه متن زیبا در مورد کودک کار به همراه متن های ادبی و غمگین

متن در مورد دوست داشتن فرزند + عکس نوشته


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.toptoop.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر