موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

دانلود رایگان کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است

دانلود رایگان کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 08 دی 1400 ساعت 18:44

تست شخیصت شناسی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که محبت و توجه بیش از اندازه به اطرافیان خود دارید و حال خوب خود را وابسته به آنها می دانید، مطالعه کتاب هم وابستگی دیگر بس است می تواند به شما کمک کند تا از این وضعیت رهایی یافته و زندگی آزادانه تری را تجربه کنید.

این نکته را باید بدانید که رهایی از هم وابستگی به معنی خودخواهی نیست و افراد هم وابسته در بیشتر اوقات باعث آزردگی اطرافیان خود می شوند. این افراد با رفتارهای خود مانع از بروز اعتماد به نفس در شخص مقابل شده و به همین علت ممکن است با واکنش تند آنها مواجه شوند.

اگر زمان کافی برای مطالعه کتاب ندارید، گزینه پیشنهادی ما به شما استفاده از کتاب های صوتی است. با دانلود کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است می توانید از مطالب این کتاب ارزشمند به هنگام خواب و حتی در تاریکی استفاده کنید. علاوه بر این، حالت مغز در لحظات قبل از خواب و حافظه شنیداری نیز به ثبت این مطالب در خودآگاه و ناخودآگاه شما کمک خواهد کرد.

حراج!

%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-600x400.jpg

35,000 تومان 25,000 تومان

کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است

لطفا کمی به این علائم در رفتارهای خود دقت کنید: آیا تاکنون احساس کرده اید که خود را در قبال فردی از اطرافیان خود مسئول می دانید و بیشتر زمان خود را برای حل مشکلات او قرار می دهید؟ آیا هنگامی که او اشتباهی را مرتکب می شود شما شرمنده شده و خود را سرزنش می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمال اینکه دچار هم وابستگی شده باشید بسیار زیاد است.

افراد هم وابسته در جریان زندگی تقریبا خود را نادیده گرفته و تمام توان خود را صرف مراقبت از فرد یا افراد دیگر می کنند. “نه” گفتن برای این افراد سخت است و همواره در پی حل مشکلات طرف مقابل هستند. این افراد معمولا فراموش می کنند که خود نیز به عنوان یک انسان، ارزشمند هستند و نیازهای مشروعی دارند که باید به آنها توجه کرد.

البته هم وابستگی علائم بیشماری دارد که با مطالعه مقالات و کتاب هایی در این زمینه می توانید از آنها آگاه شده و در صورت نیاز برای درمان این بیماری اقدام کنید. کتاب هم وابستگی دیگر بس است اثر ملودی بیتی یکی از کتاب های بسیار مفید در این زمینه است که به شما کمک می کنید این بیماری را تشخیص داده و آن را کنترل کنید.

درباره کتاب هم وابستگی دیگر بس است

اثر ملودی بیتی

در کتاب هم وابستگی دیگر بس است با راهکارهایی برای تشخیص حال بد خود آشنا شده و یاد می گیرید که چگونه مسئولیت آن را بپذیرید. این کتاب با زبانی ساده به شما می آموزد که دیگران را مسئول حال بد خود ندانید و برای تغییر این حالت تلاش کنید.

نویسنده در کتاب هم وابستگی دیگر بس است با ارائه نکات گوناگون به شما کمک می کند تا هم وابستگی خود را شناسایی کرده و آن را کنترل و درمان کنید. با به کارگیری این نکات می توانید از شیوه زندگی کسالت بار خود آزاد شده و زندگی ارزشمند و شادی را تجربه کنید.

در این کتاب نویسنده سعی می کند تا بر اساس دیدگاه هم وابستگی، تکلیف خانواده ها و افرادی را که به دنبال تغییر دادن شخص مشکل دار هستند، مشخص کند.

اطلاعاتی از کتاب کتاب هم وابستگی دیگر بس است

این کتاب در دو بخش اصلی و ۱۹ فصل نوشته شده است. بخش اول آن با عنوان «هم وابستگی چیست و هم وابسته کیست» از سه فصل تشکیل شده که به معرفی و علائم هم وابسته می پردازد. در بخش اول داستان هایی از افراد مختلف از جمله فردی به نام جسیکا بیان می شود و افراد هم وابسته و ویژگی های شخصیتی این افراد را به شما معرفی می کند.

بخش دوم کتاب هم وابستگی دیگر بس است با عنوان «اصول مراقبت از خود»، در ۱۶ فصل نگارش شده است. این فصل ها عبارتند از:

فصل ۱: جداسازی

فصل ۲: اختیار خود را دست هر کسی و هر چیزی نسپارید

فصل ۳: خود را آزاد سازید

فصل ۴: از حالت قربانی بودن بیرون بیایید

فصل ۵: استقلال

فصل ۶: برای خود زندگی کنید

فصل ۷: رابطه ای عاشقانه با خود برقرار کنید

فصل ۸: هنر پذیرش را یاد بگیرید

فصل ۹: احساسات خود را حس کنید

فصل ۱۰: خشم

فصل ۱۱: آری شما می توانید فکر کنید

فصل ۱۲: برای خود هدف هایی را تعیین کنید

فصل ۱۳: ارتباط

فصل ۱۴: از یک برنامه دوازده گامی استفاده کنید

فصل ۱۵: خرده مطالب مهم

فصل ۱۶: زندگی و محبت کردن را دوباره یاد بگیریم

نویسنده در این کتاب به افراد هم وابسته می گوید: اهمیتی ندارد که چه کسی مقصر به وجود آمدن این وضعیت شماست. اکنون مشکل شما هم وابستگی است و مسئولیت شما رهایی از این مشکل است. ملودی بیتی اعتقاد دارد که هیچ کس نمی تواند حال ما را بد کند، جز خودمان.

توصیه نویسنده به هم وابسته ها این است که ابتدا فرآیند بهبود خود را پیدا کرده، آن را شناخته و نگرش ها، باورها، احساسات و رفتارهای غلط مرتبط با آن را تشخیص دهند. پس از این فرآیند، زمان تغییر وضعیت فرا می رسد.

%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.jpg

کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که محبت و توجه بیش از اندازه به اطرافیان خود دارید و حال خوب خود را وابسته به آنها می دانید، مطالعه کتاب هم وابستگی دیگر بس است می تواند به شما کمک کند تا از این وضعیت رهایی یافته و زندگی آزادانه تری را تجربه کنید.
این نکته را باید بدانید که رهایی از هم وابستگی به معنی خودخواهی نیست و افراد هم وابسته در بیشتر اوقات باعث آزردگی اطرافیان خود می شوند. این افراد با رفتارهای خود مانع از بروز اعتماد به نفس در شخص مقابل شده و به همین علت ممکن است با واکنش تند آنها مواجه شوند.
اگر زمان کافی برای مطالعه کتاب ندارید، گزینه پیشنهادی ما به شما استفاده از کتاب های صوتی است. با دانلود کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است می توانید از مطالب این کتاب ارزشمند به هنگام خواب و حتی در تاریکی استفاده کنید. علاوه بر این، حالت مغز در لحظات قبل از خواب و حافظه شنیداری نیز به ثبت این مطالب در خودآگاه و ناخودآگاه شما کمک خواهد کرد.

بخش هایی از کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است

این اصطلاح (هم وابستگی) بر فردی اطلاق می شود که مشکل اطرافیانش را مشکل خودش می داند و سعی می کند آنها را تغییر دهد. فرد هم وابسته گمان می کند با تغییر دادن دیگران وضعیت خودش هم بهتر می شود. هم وابستگان می خواهند هر کس و هر چیزی را تحت اراده و کنترل خود درآورند ولی از سر و سامان دادن به زندگی خود غافلند. علت کنترل گر بودن این گروه آن است که هر چه در اطرافشان وجود دارد، از تعادل خارج شده است. با نامگذاری این وضعیت افرادی که خود را هم وابسته می دانند، می توانند از ناخوشی ناآگاهانه ای که آشفته شان می کند، رهایی یابند و متوجه وضعیت خودشان شوند.

ما فقط قادر به تغییر خود هستیم، آن هم در صورتی که با نیروی اراده کائنات هماهنگ شویم. برای این کار لازم است تغییری کلی در دیدگاه و باورهای کهنه خویش دهیم و هم‌وابستگی را دیگر کنار بگذاریم.

آشنایی مختصر با نویسنده کتاب هم وابستگی دیگر بس است

خانم ملودی بیتی نویسنده ای امریکایی است که با انتشار کتاب «هم وابستگی» در سال ۱۹۸۶، فردی مشهور در حوزه ادبیات خودپروری شد. این نویسنده با توجه به حکمت شفابخشی دوازده مرحله ای، مسیحیت و ادیان شرقی، کتاب های متعددی در زمینه رشد و روابط شخصی به رشته تحریر درآورده است.

ملودی بیتی که آثار خود را به میلیون ها خواننده نیازمند به روابط سالم هدیه کرده، در مالیبو کالیفرنیا زندگی می کند. از دیگر آثار این نویسنده می توان به کتاب های «معجزه در چهل روز»، «رهایی»، «کتاب شکرگزاری کوچک» و «وابستگی متقابل» اشاره کرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب صوتی هم وابستگی دیگر بس است”

محصولات مرتبط

  • حراج! %DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%A8-300x300.jpg

  • حراج! %DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-300x300.jpg

  • حراج! %DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-300x300.png

  • حراج! %DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D9%81%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-300x300.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: tashilgaran.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر