موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

دعای دور شدن جن

دعای دور شدن جن

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 12:11

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان دعای دور شدن جن را مطالعه خواهید کرد.

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: اگر شما در پی آن هستید که اجنه را از خود دور نگهدارید لازم نیست به نزد رمالان و کف بینان دروغین بروید، بلکه بهتر است به روایات ائمه اطهار (ع) رجوع نمایید!

تست شخیصت شناسی

به گزارش قدس انلاین، بر اساس روایات معتبر برجای مانده، همانگونه که اجنه دارای غم و شادی، غصه و حزن و امید و آرزو هستند، ترس و وحشت نیز دارند، چرا که بعضی عوامل و موجودات به آنان ضرر می زنند و یا جان آنان را به خطر و نیستی می کشانند. در نتیجه، طبیعی است که یک موجود زنده از چیزهایی که به او آسیب های سخت می رساند و منافع او را به خطر می اندازد بترسد و از آن هراس داشته باشد.

ترس از کبوتر و خروس سفید

اجنه از بعضی از حیوانات بسیار هراس دارند، مانند کبوتر، خروس سفید و اسب اصیل؛ چنانکه آمده است: جن ها داخل خانه ای که در آن خانه اسب اصیل باشد نمی شوند.

آنان از کبوتر نیز وحشت فراوان دارند مخصوصا اگر کبوتر دو رنگ و یا سفید باشد. در روایتی امام صادق (ع) فرموده اند: «هر خانه ای که در آن کبوتر باشد آفتی از جن به اهل آن خانه نمی رسد».

امام موسی بن جعفر (ع) نیز می فرمایند: «بال و پر زدن کبوتر باعث گریختن و دور شدن شیاطین اجنه می شود».

یکی دیگر از حیواناتی که جنیان از آنها هراس دارند و داخل آن خانه ای که این حیوان در آن باشد نمی شوند، خروس سفید است. در حدیث معبتری که از اما صادق (ع) وارد شده حضرت می فرمایند: «خروس بال گشاده  سفید اگر در خانه ای باشد آن خانه و هفت خانه ی اطراف آن را از بلاها نگه می دارد و یک بال زدن کبوتر دو رنگ بهتر است از هفت خروس سفید».

گفتن بسم الله

با گفتن «بسم الله» شیاطین و اجنه از آن محل دور می شوند، به همین علت گفته اند قبل از ریختن آب جوش بر روی زمین «بسم الله» بگوئید تا اجنه از آنجا دور شوند و یا قبل از خوردن غذا «بسم الله» بگویید تا در طعام شما شریک نشوند و از برکت آن غذا نکاهند.

از پیامبر اکرم (ص) سوال شد: آیا شیطان با انسان هم غذا می شود؟ حضرت فرمود: «آری، هر سفره ای که بر سر آن «بسم الله» گفته نشود، شیطان با افراد آن سفره، هم غذا می شود و خداوند برکت را از آن می برد».

آیات و ادعیه سفارش شده

یکی دیگر از راه های دفع اجنه بی تردید آیات وادعیه ای می باشد که از سوی ائمه اطهار (ع) سفارش شده است، به نحوی که از امام صادق (ع) روایت شده که حضرت فرمودند: «برای دفع دیو و پری سوره  جن را هفت بار بخوانید».

اگر آیه 144 از سوره آل عمران را هفت مرتبه بر آب بخوانند و سپس به کسی که گرفتار جن زدگی شده است بخورانند دیگر جن نمی بیند و او را اذیت نمی کنند، آیه مبارکه این است: « وَ مَا محُمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِیْن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلىَ أَعْقَابِکُمْ ...».

همچنین اگر اجنه خانه ای را مورد هجوم سنگ قرار دهند برای دفع سنگ انداختن جنیان این دعا نافع است: «حَسبی الله کفی سَمع الله لمَن دُعا لَیس وَراء الله منتهی»

*اگر در خانه جنی وارد شود و اهل خانه را بترساند این دعا را اهل خانه نوشته و هنگام خواب در زیر سربگذارد:

بَسم الله الرَحمنِ الرَحیم

هَذَا كِتَابٌ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، إِلَى مَنْ طَرَقَ الدَّارَ مِنَ الْعُمَّارِ وَالزُّوَّارِ وَالصَّالِحِينَ، إِلا طَارِقًا يَطْرُقُ بِخَيْرٍ يَا رَحْمَنُ، أَمَّا بَعْدُ: فَإِنَّ لَنَا وَلَكُمْ فِي الْحَقِّ سَعَةً، فَإِنْ تَكُ عَاشِقًا مُولَعًا، أَوْ فَاجِرًا مُقْتَحِمًا أَوْ رَاغِبًا حَقًّا أَوْ مُبْطِلا، هَذَا كِتَابُ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى يَنْطِقُ عَلَيْنَا وَعَلَيْكُمْ بِالْحَقِّ، إِنَّا كُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ، وَرُسُلُنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ، اتْرُكُوا صَاحِبَ كِتَابِي هَذَا، وَانْطَلِقُوا إِلَى عَبَدَةِ الأَصْنَامِ، وَإِلَى مَنْ يَزْعُمُ أَنَّ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لا إِلَهَ إِلا هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلا وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ حم لایبصرون، حمعسق تُفَرِّقَ أَعْدَاءَ اللَّهِ، وَبَلَغَتْ حُجَّةُ اللَّهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ».

همچنین آمده است که ابودجانه از آزار اجنه به پیامبر اکرم (ص) شکایت کرد، حضرت نیز دعای فوق را به ایشان دادند. ابودجانه می گوید: نوشته پیامبر (ص) را گرفتم و با خود به منزل بردم. شب، هنگام خواب آن را زیر سرم گذاشتم، ناگاه متوجه شدم صدای داد و فریادی می آید که می گوید: ای ابودجاجه! این نوشته را از زیر سرت بردار و از خانه ات بیرون کن، ما هم قول می دهیم از خانه ی تو برویم و دیگر در پیش چشمان تو دیده نشویم.

من نیز به آنها گفتم: این مکتوب را بدون اجازه پیامبر (ص) بر نمی دارم. تا صبح آنها در خانه گریه و شیون می کردند و صدای فریادشان بلند بود. صبح هنگام به محضر پیامبر (ص) رسیدم و اتفاق دیشب را نقل کردم، پیامبر (ص) فرمودند: «ای ابودجانه! آن مکتوب را از خانه ات بردار و آنان را آزاد کن، قسم به آن خدایی که مرا به پیامبری برگزید، اگر آن مکتوب را برنداری آنان تا روز قیامت در آتش معذب خواهند بود».

علاوه بر این امام باقر (ع) فرمودند: «کسی که جن زده شده، برایش هر یک از سوره های حمد و معوذتین را ده مرتبه بخوانند و سپس در ظرفی با مشک و زعفران این سوره ها را نوشته و بعد آن را با آب بشویند و به شخص جن زده بخورانند و مقداری را هم در آب وضو و غسلش بریزند، در آن موقع از شر جن خلاص شود».

منابع:

1ـ علامه مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج60: 125، 133؛ ج 92: 258.

2ـ علامه مجلسی، محمد باقر، حلیة المتقین: 263- 264.

3ـ محمدتقی مجلسی، محمد باقر، روضه المتقین، ج1: 105.

4ـ علمی، محمدحسن، مجمع الدعوان الکبیر: 49.

5ـ نصراللهی، محمدابراهیم، هزار و یک نکته: 74.

*حمزه، جعفر، دنیای ناشناخته جن: 123- 125، 236- 239.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: qudsonline.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر