موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

چرا سگ زمین را میکند

چرا سگ زمین را میکند

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 18:52

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است سگ شما زمین را بکند و این همیشه دلیل بدرفتاری او نیست. درک رفتار سگ اولین قدم برای برقراری ارتباط با سگ و یافتن راه‌حل برای رفتار غیرقابل‌قبول است.
بسیاری از افراد یک توله‌سگ می‌خرند و او را در حیاط می‌اندازند و انتظار دارند او شیرین کاری کند. درحالی‌که توله ‌سگ ها مانند کودکان هستند و شما باید وقت خود را با آن‌ها بگذرانید، به آن‌ها درست و غلط را بیاموزید و رفتار خوب را با تعریف و تمجید تقویت کنید. هرگز نباید به یک سگ ضربه بزنید زیرا این کار فقط باعث می‌شود او از شما بدش بیاید و ممکن است باعث پرخاشگری او شوید. می‌خواهیم در این مقاله دلیل چرا سگ زمین را می‌کند مرور کنیم. با واسط کالا همراه باشید.

تست شخیصت شناسی

%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%DA%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF-1.jpgچرا سگ زمین را می‌کند؟

مکان استراحت

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث به وجود آمدن این اتفاق می‌شود و برای ما جای سؤال پیش می‌آید که چرا سگ زمین را می‌کند ؟ سگ‌ها زمین را می‌کنند تا یک مکان خنک و راحت ایجاد کنند، به‌ویژه در هوای گرم‌تر وقتی‌که در زیر آفتاب گرم است و زمین بسیار داغ است.

زیر سطح زمین خنک‌تر است، بنابراین‌یک سگ ممکن است بکند و محلی برای خنک شدن خودش ایجاد کند. همچنین، اگر سگ شما مکانی نرم برای خوابیدن ندارد، ممکن است حفاری کند تا زمین را متناسب با دمای بدن خود دربیاورد و یک مکان استراحت راحت‌تر ایجاد کند.

غیرمعمول نیست که یک سگ چندین حفره مختلف در حیاط دربیاورد. او می‌خواهد بتواند در سایه دراز بکشد، بنابراین با حرکت خورشید، به دلیل خنک‌تر شدن به چاله دیگری که کنده می‌رود. برای سگتان در سایه ملافه بزارید.

بسیاری از نژادهای شمالی ازجمله هاسکی‌های سیبرین به حفاری مشهورند. خواندن مطلب سیبرین هاسکی و خصوصیات ظاهری و رفتاری این نژاد را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

غریزه

سگ‌ها همچنین اگر بخواهند منبع چیزی را پیدا کنند، بوی آن را بشنوند یا از وجود چیزی در زیرزمین آگاه شوند، حفاری خواهند کرد و دلیل اینکه چرا سگ زمین را می‌کند ممکن است یک حیوان کوچک یا حشره باشد، یا چیزی در زیرخاک دفن شده باشد. به هر صورت، این کندن نوعی کنجکاوی برای آن‌ها به‌حساب می‌آید.

نژادهایی مانند تریرها و سگ‌های شکاری که بعد از طعمه‌های خود برای شکار، برا ردیابی سوراخ پرورش طمعه آموزش داده‌شده‌اند، مستعد این نوع حفاری هستند. این تقصیر سگ شما نیست، بلکه غریزی است که آن‌ها این رفتار را از خود نشان می‌دهند. در مورد سگ نژاد تریر بیشتر بدانید.

%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%DA%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF-2.jpgغریزه سگ، یکی از دلایل حفاری زمین!

تنهایی

یکی از پاسخ‌های دیگر سوال چرا سگ زمین را می‌کند می‌تواند بی‌حوصلگی یا تنها بودن باشد. اگر سگ شما زمان زیادی را تنها می‌گذراند، به‌عنوان مثال، اگر در خارج از خانه کار می‌کنید و وقت کمی برای گذراندن با او را دارید، تقریباً تضمین‌شده است که او توجه خود را به عادت‌های تحریک‌کننده مانند حفاری و پارس معطوف خواهد کرد.

این تقصیر سگ شما نیست؛ برای او ساعات طولانی تنها ماندن می‌تواند بسیار عذاب‌آور باشد. خصوصاً برای حیواناتی مانند سگ‌ ها چیزی برای تحریک ذهن و بدن خود احتیاج دارند. اگر سگ شما برای مدت طولانی تنها بماند، ممکن است در حال حفاری باشد.

زیرا هیچ کار دیگری برای انجام دادن ندارد، یا ممکن است از اضطراب جدایی رنج ببرد. همه سگ‌ها حیوانات اهلی هستند و در خانواده‌ها زندگی می‌کنند. هنگامی‌که شما دور هستید، سگ شما تنها می‌شود و باید اسباب بازی‌های زیادی در اختیار او قرار بگیرد تا او را مشغول کند.

سرگرمی

سگ‌ها همچنین به‌عنوان یک روش طبیعی برای اصلاح ناخن‌های خود حفاری می‌کنند. اینکه چرا سگ زمین را می‌کند بدانید که سرانجام، برخی از سگ‌ها فقط برای سرگرمی حفاری می‌کنند. احساس می‌کنند می‌توانند به انتهای زمین تونل بزنند و تا زمانی که هدف خود را محقق نکنند، متوقف نخواهند شد.

سگ‌ها نیز دوست دارند از آن لذت ببرند و این ممکن است برای آن‌ها سرگرم‌کننده باشد. برای سگ لجبازی که حفاری را متوقف نخواهد کرد، ممکن است فقط مجبور شوید اجازه دهید سوراخ خود را بکند که درنهایت از آن خسته خواهد شد.

%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%DA%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF-3.jpgسرگرمی سگ، یکی از دلایل حفاری زمین!

فرار

بعضی از سگ‌ها متخصص فرار هستند. اگر نتوانند از بالا یا میان چیزی عبور کنند، احتمال زیادی وجود دارد که بخواهند عبور کردن از زیر مانع را امتحان کنند. برای بسیاری از سگ‌ها چنین روشی خیلی خوب جواب می‌دهد.
حصارهای بسیاری از حیاط‌ها فقط روی زمین‌اند و سگ‌ها می‌توانند به‌راحتی زیر حصار حفاری و تونلی به بیرون برای خود ایجاد کنند. اگر سگ شما متخصص فرار است باید در نظر بیاورید که چرا دوست دارد از حیاط بیرون برود. بیشتر مواقع دلیلش اضطراب یا ملامت است.
این مورد می‌تواند جواب خوبی باشد برای اینکه بدانید چرا سگ زمین را می‌کند ولی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اضطراب جدایی و فرار و مشکلات دیگر حیوانتان با دامپزشک خود صحبت کنید.

کنترل سخت

به‌عنوان آخرین چاره چرا سگ زمین را می‌کند بدانید اگر سگ شما نتواند به حیاط دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند حفاری کند. اگر همه راه‌های دیگر با شکست روبرو شد و شما واقعاً نمی‌خواهید سگتان حفاری کند، می‌توانید دسترسی او به حیاط را محدود کنید مگر اینکه به‌طور فعال تحت نظارت باشد.

این‌ یک روش کاملاً خشن است و برای سگ بسیار سرگرم‌کننده نخواهد بود. (مخصوصاً وقتی دلیل اصلی حفاری بیشتر سگ‌ها انرژی بیش‌ازحد و تحریک کافی نیست). در هنگام تصمیم‌گیری برای محدود کردن دسترسی به حیاط محتاط باشید. زیرا برداشتن مجرای خروجی برای آزاد کردن انرژی منجمد، باعث خطر بیش‌ازحد سگ برای شما می‌شود.

%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%DA%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF-4.jpgکنترل سخت

نکته

بنابراین صبور باشید زیرا این روش چالنینگ است، اما جواب می‌دهد. آماده ‌باشید تا زندگی جدید و محدودش را جبران کنید، باید او را بیرون ببرید و در طول روز بارها با او بازی کنید.
بهتر است سگ خود را حداقل چهار یا پنج بار در روز، هر بار حداقل پنج تا ده دقیقه، بیرون ببرید. همچنین به سگ خود اجازه دهید تا زمانی را تحت نظارت بگذارد تا بدون اینکه مشغول بازی فعال باشد و اطراف را بو بکشد. در این قسمت از مقاله چرا سگ زمین را می‌کند راه حل‌هایی برای شما آورده شده است، با ما همراه باشید.

راه‌حل

  • اگر او را دیدید که در حال حفر تونلی به مرکز زمین است، جلویش را بگیرید و کار دیگری به او بدهید. (بازی گرفتن، جویدن اسباب‌بازی، تعقیب بازی شما و …) اشغال ذهن او و مشغول نگه‌داشتن او بهترین راه‌حل‌ها است، به‌علاوه فرصت خوبی است که می‌توانید با حیوان خانگی خود رابطه بهتری برقرار کنید.
  • وقت بیشتری را با سگ خود بگذرانید و کارهای زیادی را به او بدهید تا در زمان غیبت انجام دهد. هرروز هنگام ترک منزل یک اسباب‌بازی یا وسیله‌ای متفاوت به او بدهید ممکن است کمک کند.
  • ورزش منظم او، ازجمله پیاده‌روی روزانه، ممکن است که او خسته شود اما به شما این امکان را می‌دهد که تمام انرژی اضافی جمع شده را به روشی قابل‌قبول خلاص کند.
  • داشتن یک دوست سگ دیگر نیز می‌تواند به شما کمک کند.

چه کارهایی که باید انجام دهید؟

  • حفره‌ها را ببندید. حفره‌های موجود در حیاط، زیر حفاظ و نرده‌ها را بپوشانید. گاهی اوقات سگ‌ها که نمی‌توانند از موانع رد شوند به کندن چاله روی می‌آورند.
  • یک مکان مخصوص در اختیار سگ خود قرار دهید تا چاله بکند. اگر سگتان لجباز است یک جعبه پر از شن و ماسه برایش خریداری کنید. 90 سانتی‌متر عرض، 180 سانتی‌متر طول و 60 سانتی‌متر عمق داشته باشد. چند اسباب‌بازی او را در خاک حفر کنید تا به این کار تشویق شود. روی دست‌وپاهای خود مانده و حفر کردن ماسه را به سگ یاد دهید.
  • پر کردن چاله‌ها با مواد زائد و مدفوع سگ
  • تنبیه سگ در هنگامی‌که مشغول کندن مکان‌های ممنوعه است اما به روش صحیح
  • دفع جوندگان و لانه‌هایشان از محدوده نگهداری سگ
  • کشیدن حصار دورتادور محیط زندگی

%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%DA%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF-5.jpgجلوگیری از حفر زمین توسط سگ

سخن پایانی

سگ شما جوان، سرشار از عشق و انرژی است و به دنبال کاری است تا خود را مشغول کند. برای سگتان اسباب‌بازی‌های مختلف طراحی‌شده است. حرف‌های همسایه‌ها را فراموش کنید. بیشتر رفتارهای مخرب و نامناسب، درنتیجه بی‌حوصلگی سگ شما شکل می‌گیرند.

البته سگ‌ها بالاخره راهی را برای سرگرمی خود پیدا می‌کنند که ممکن است اصلاً خوشایند شما نباشد. بنابراین بهترین کار این است که قبل از تنها گذاشتن سگ خود، به اندازی کافی برایش سرگرمی فراهم کنید.
اگر سگتان می‌توانید تنها در گوشه‌ای از حیاط با کندن چاله سر خود را گرم کند، چه اشکالی دارد؟

امیدواریم از خواندن مطلب چرا سگ زمین را می‌کند لذت برده باشید. شما می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن واسط کالا یا وبسایت واسط کالا انواع حیوان خانگی و وسایل دیگر را به‌صورت راحت خرید و فروش کنید.

مقالات مرتبط با چرا سگ زمین را می‌کند و نژادهایی که این کار را بیشتر انجام می‌دهند:

https://vasetkala.com/blog/903/%D8%B3%DA%AF-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF/

منابع:
petassure.com

pages.wustl.edu

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vasetkala.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر