موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

مضرات سگ خانگی

مضرات سگ خانگی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 19:15

حیوانات خانگی ازجمله سگ‌ها یکی از شگفت‌انگیزترین نعمت‌هایی است که شما می‌توانید در زندگی خود داشته باشيد. آن‌ها شما را دوست دارند، از شما مراقبت می‌کنند و زندگی شما را زیبا می‌کنند. يک سگ می‌تواند دوست بهتری نسبت به اکثر مردم باشد. وفاداری و محبت آن‌ها بی‌نظیر است. نگهداری از سگ ممکن است یک کار خسته‌کننده باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از مضرات نگهداری سگ در خانه مطلع شوید.

تست شخیصت شناسی

تعهد زمانی

شما باید وقت و زمان زیادی را به سگ خود اختصاص دهید. ممکن است در صورت نداشتن برنامه زمان‌بندی مشخصی براي این کار، دچار نگرانی و استرس شوید. مسئولیت داشتن يک سگ از مسئوليت شما در قبال کودکان خود کمتر نیست. همیشه باید آنجا و در کنار آن‌ها باشيد تا به آن‌ها غذا دهيد، با آن‌ها بازی کنيد یا حتی احساس خوبی به آن‌ها بدهيد.

آن‌ها همچنین به توجه شما و نيز شخصی که به آن‌ها نگاه می‌کند، نیاز دارند. هم‌چنین لازم است که به سگ خود در خانه آموزش دهید. البته قرار نیست که سگی که شما آن را به سرپرستی گرفته‌اید، هميشه در خانه باشد بلکه باید زمان‌هایی را به آن‌ها اختصاص دهيد و آن‌ها را بيرون به گردش ببريد و اجازه دهيد کمی بازی کنند.

به همين دليل است که اگر براي يک سگ وقت نگذاريد ممکن است باعث ناراحتی سگ خود شوید. زیرا سگ‌ها نیز احساساتی دارند، و همیشه منتظر توجه شماهستند. بنابراين اختصاص زمان و تعهد زمانی زیاد به سگ خود می‌تواند یکی از مشکلات نگهداری سگ باشد.

هزینه‌ی زیاد نگهداری سگ در خانه

هزينه خریدن يک حیوان خانگی مانند سگ بسیار زياد است. ممکن است فکر کنید که فقط همين یک‌بار هزينه کرده‌اید، اما نیازهای منظم حیوان خانگی شما ممکن است برای شما بسيار سنگين شود. خرید لباس، اسباب‌بازی، شامپو، غذا با کیفیت خوب و سایر لوازم جانبی می‌تواند هزینه‌های زيادي را دربرگرفته و باعث اتمام پس‌انداز شما شود.

قبول کردن مسئولیت نگهداری از یک سگ شما را ملزم می‌کند که به‌طور منظم پول خود را صرف خرید مواد مورد نیاز در تغذیه سگ، شامپوی سگ، واکسن‌ها، برنامه معاینه دامپزشکی و معالجه آن کنید. این‌ها فقط بخشی از نیازهای اساسی سگ است که شما باید از آن‌ها آگاه باشید.

2%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpgهزینه ی زیاد نگهداری سگ

هزینه‌های بيشتر

در مواردی که سگ شما بيمار می‌شود، باید هزینه‌های ویزیت و داروهای آن را پرداخت کنید. وقتی يک سگ را به سرپرستی قبول می‌کنید، بايد برای تختخواب، لباس و لوازم جانبی آن نيز خرج کنيد.

اگر قصد بارداری دارید، مجدداً ارزیابی کنيد که آیا می‌توانید هزینه اضافی را تحمل کنید یا خیر. باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آيا خريدن سگ برای شما مناسب است، حتماً هزینه‌های نگهداری آن را برای خود تخمین بزنید.

هم‌چنین پیشنهاد می‌کنم قبل از خریدن توله‌سگ، راهنمای خرید آن را مطالعه کنید.

فراهم کردن سرپناه مناسب برای سگ

هر حيوان خانگ مانند سگ به یک پناهگاه احتیاج دارد. وقتی صاحب یک حیوان خانگی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که سرپناه مناسبی را برای آن‌ فراهم کرده‌اید. به دلیل رعایت موارد بهداشتی نمی‌توانید اجازه دهید آن‌ها روی تخت شما بخوابند. به همین دلیل برای همه حیوانات خانگی داشتن يک سرپناه، نیازی مهم است. اما خرید یک تختخواب مناسب برای سگ و يا خانه برای سگ، نیز می‌تواند بسیار گران باشد. به همين دليل فراهم کردن مکانی مناسب برا سگ می‌تواند از مضرات نگهداری سگ در خانه باشد.

آیا با وجود سگ می‌توانیم به تعطيلات برویم؟

شما نمی‌توانید با وجود سگ به تعطیلات طولانی بروید! شما باید وقت و زمان زيادی را برای مراقبت از سگ خود، اختصاص دهيد. این اختصاص دادن زمان نيز به این معنی است که زمانی که شما به سرکار می‌روید و يا در تعطيلات هستيد، بايد سگ خود را به فرد يا موسسه‌ای که مورد اعتماد است، بسپاريد.

از آنجایی که سگ شما کاملاً به شما وابسته است و نمی‌تواند به‌تنهایی از خودش مراقبت کند، همواره به توجه شما به‌صورت تمام‌وقت نياز دارد. بنابراين شما نمی‌توانید از نيازهای سگ خود وقتی در خانه نيستيد، غافل شويد. اگر می‌خواهید برای چند روز به سفر کاری و يا تعطيلات برويد، او را به شخصی یا مکانی که می‌تواند از آن‌ها مراقبت کند، تحویل دهید.

3%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%B3%DA%AF-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%85.jpgتحویل دادن سگ به فردی مورد اعتماد

دور بودن از سگ

حیوان خانگی خود را در صورت نیاز برای این کار آماده کنید و یا هنگام بازگشت از تعطیلات آماده دیدن خانه‌ای نیمه ویران باشيد. این ممکن است حیوان خانگی شما را نیز ناامید کند یا باعث افسردگی سگ شود، زیرا آن‌ها با همه کس راحت نخواهند بود.

ترس

ممکن است مردم از سگ شما بترسند. سگ‌ها، در قفس نگهداری نمی‌شوند. آن‌ها نیز باید آزاد باشند. اما مواقعی وجود دارد که مردم از حیوانات خانگی می‌ترسند و نمی‌خواهند که به منزل شما بيايند و يا وقتی‌که به خانه شما می‌آیند، ميگويند که لطفاً سگ خود را از آن‌ها دور نگه‌دارید.

اين موضوع باعث کنجکاوی سگ شما می‌شود. همچنین ممکن است باعث ناراحتی شما و مهمان شما ‌شود. ممکن است مهمان شما وقتی در منزل شماست، راحت نباشد. سگ شما ممکن است در مقابل اين احساس ناخوشايند مهمان شما، عکس‌العمل عجيبی از خود نشان دهد، زیرا آن‌ها از وضعیت پيش آمده آگاهی ندارند. بنابراين يکی ديگر از مشکلات نگهداری سگ در خانه، ترسیدن سایر افراد از سگ شماست.

ورود سگ ممنوع!

شما نمی‌توانید سگ خود را به همه‌جا ببرید. مکان‌های زیادی وجود ندارد که بتوانيد به همراه سگ خود به آنجا برويد. در اکثر مکان‌ها، ورود حیوانات خانگی ممنوع است و حتی ممکن است با وجود قرار دادن آن‌ها در سبدهای مخصوص حمل، باز هم نتوانيد آن‌ها را به همه‌جا ببريد.

4%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B3%DA%AF-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9.jpgممنوعیت ورود سگ به خیلی از مکان ها

برخی از حیوانات خانگی مانند سگ از نشستن در اتومبیل می‌ترسند، بنابراین شما نمی‌توانید با آن‌ها سفر کنید.
حتی اگر می‌خواهید به خريد برويد، در بسياري از فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و يا حتي سوپرمارکت‌ها ورود سگ ممنوع است. بنابراين ناچارید که سگ خود را تنها بگذاريد! تنها گذاشتن سگ در بعضی مواقع از مضرات نگهداری سگ در خانه به شمار می‌رود.

رفتارهای خطرناک سگ!

يک سگ خانگي می‌تواند در بعضی‌اوقات خطرناک باشد. سگ‌ها به جلب‌توجه علاقه دارند و اگر توجهی را که نياز دارند را جلب نکنند، می‌توانند به طرز عجیب و غیرعادی رفتار کنند! حیوانات خانگی با ظاهری هرچند زیبا نیز می‌توانند در بعضي مواقع خطرناک باشند. اين بدخلقی و در بعضي مواقع گاز گرفتن، ممکن است باعث ایجاد دردسر جدی برای اطرافيان شما شود.

گاز گرفتن و چنگ انداختن با ناخن‌ها یک مشکل رایج است که می‌تواند باعث ایجاد زخم‌ شود. این زخم‌ها ممکن است باعث عفونت و بیماری‌های مشترک بين انسان و سگ شود. اين مورد به‌ویژه برای غریبه‌هایی که به خانه شما مراجعه می‌کنند و سگ شما با آن‌ها آشنا نیست، می‌تواند بسيار دردسرآفرین باشد. بنابراین بهتر است با تربیت مناسب سگ خود از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

این احتمال نيز وجود دارد که حیوان خانگی شما بچه‌ها را دوست نداشته باشد و شما ديگر نتوانید با خیال راحت کودک خود را در اطراف سگ خود بگذارید. شما باید کاملاً جوانب احتياط را رعايت کنيد. این مشکلات از ديگر مضرات نگهداری سگ در خانه به شمار می‌روند.

ریزش مو در سگ

سگ‌ها به‌طور طبيعي ریزش مو دارند. حیوانات به‌طورمعمول موهاي قديمي خود را از دست می‌دهند و موهاي جديد شروع به رويش می‌کنند. این یک روند طبیعی برای آن‌ها است اما برخی از آن‌ها ریزش مو زیادی دارند.

وقتي شما يک سگ را در منزل خود نگهداري می‌کنید، در همه‌جا موي آن‌ها را پیدا خواهید کرد! مقدار ریزش بستگی به نژاد سگ دارد. این موضوع ممکن است گاهی اوقات، خصوصاً در زمستان‌ها، شما را آزار دهد، زیرا موي آن‌ها بیشتر روی لباس‌ها و کت‌های پشمی می‌چسبد. همچنین ممکن است کفش‌ها، لباس‌ها و خانه شما را کثیف کند. شما باید خيلي بيشتر از قبل منزل خود را تميز کنيد.

5%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%88%DB%8C-%D8%B3%DA%AF.jpgریزش موی سگ

مو و کرک ریخته شده حتی در خواب شما را آزار خواهد داد. ممکن است اين حرف اغراق باشد، اما بايد با واقعیت روبرو شد. اگر از تماشاي یک نژاد خزدار با موهاي بلند لذت می‌برید، حتماً بايد ريزش موي آن را نيز قبل از خريد آن در نظر داشته باشيد. ریزش مو در سگ یکی دیگر از مضرات نگهداری سگ در خانه است.

نظافت منظم

سگ‌ها دوست دارند آزادانه استراحت کنند. داشتن حيوان خانگي به این معنی است که شما، وقت شما و خانه شما کاملاً تحت سلطه آن قرار خواهد گرفت. اما شما می‌توانید از این مشکلات پیشگیری کنید. يکي از موارد پيشگيري و برای کمک به حل این مسئله، نظافت منظم سگ است.

اگر به‌طور منظم از یک چنگک یا ابزار تمیزکننده خز استفاده کنيد، موها و خزهاي کمتري را در اطراف خود خواهيد ديد. اين ابزارها را می‌توانید به راحتی از فروشگاه حیوانات خانگی یا از طریق اینترنت خریداری کنید. در غير اين صورت از مضرات نگهداری سگ در خانه در امان نخواهيد بود!

بهداشت سگ

حمام منظم برای دور نگه‌داشتن حیوانات خانگی از آلرژی و بیماری ضروری است؛ اما اين کار خيلي راحت به نظر نمی‌رسد. زیرا معمولاً از حمام متنفر هستند و از آن فرار می‌کنند. همچنین، آن‌ها تا وقتی‌که آموزش‌های لازم را نبینند، در هر جای خانه مدفوع خواهند کرد؛ بنابراین بايد آماده‌باشید تا مدام در حال تميز کردن خانه باشيد. تميز کردن مداوم منزل از ديگرمشکلات نگهداري سگ می‌باشد.

آموزش

شما باید سگ خود را به‌درستی آموزش دهید. آموزشي که مدنظر است، آموزشي فراتر از توانایی‌های آن‌ها نيست بلکه آموزشي است که آن‌ها به‌راحتی و البته با تکرار فراخواهند گرفت.
آموزش دستورات اساسی مانند نشستن، آمدن، ماندن، رفتن و غیره به برخی از سگ‌ها آسان است. درحالی‌که برای بعضی از آن‌ها این‌گونه نیست! فراگيري اين دستورات و مدت زمان یادگیری سگ به نژاد سگ بستگی دارد.

6-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4.jpgآموزش دادن به سگ خود

آموزش سگ مشکلات خاص خودش را دارد که می‌تواند از مضرات نگهداری سگ در خانه باشد.

پیاده‌روی منظم

شما باید اطمينان حاصل کنيد که سگ شما روزانه به ميزان لازم پیاده‌روی می‌کند، غذای مناسب و ورزش منظم دارد. اگر برنامه روزانه‌ای نداشته باشيد و مطابق روال عمل نکنید، احتمال دارد تنبل و ضعیف شوند!
شما باید درباره نیازهای ورزشی و سطح انرژی نژاد سگ خود اطلاعات کافي داشته باشيد و مطمئن باشيد که حتماً اين نيازها برآورده می‌شوند. وقت و انرژي گذاشتن براي سگ می‌تواند از مشکلان نگهداري سگ باشد.

وابستگی روحی شدید به سگ

یکی از بزرگ‌ترین مضرات نگهداری سگ در خانه وابستگي روحي شدید به آن است. از نظر روحي از دست دادن سگ براي صاحب آن یک اندوه بزرگ است. داشتن یک حیوان خانگی ممکن است معایب زیادی داشته باشد. هنگامی‌که صاحب یکی از آن‌ها شديد و برحسب اتفاق آن از دست بدهيد، دچار غم وناراحتی زیادی می‌شوید!

از دست دادن حیوان خانگی آسان نیست و به شما صدمه می‌زند. ممکن است چنان به سگ خود وابسته باشید که نتوانید درد دوري آن را تحمل‌کنید.

انبوهي از مدفوع

وقتي يک سگ تربیت‌نشده را بخرید، انبوهی از مدفوع و ادرار در منزل خود مشاهده می‌کنید . وجود سگ در خانه همانند داشتن یک کودک نوپا در خانه است.
این امر به‌خصوص اگر اجازه دهید سگ در خانه بخوابد یا تا زمانی که سگ آموزش‌های لازم را ببیند، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. در چند هفته اول، با نزدیک شدن به اتاق نشیمن، رایحه تند دیگر جای تعجب نخواهد داشت. تکه‌های کوچک بدبو که در سطح کف اتاق نشیمن شما پراکنده‌شده‌اند، نیز یک منظره معمولی خواهد بود.

مدفوع سگ

مدفوع سگی سمی است و حتی به‌عنوان کود نیز قابل‌استفاده نیست. همچنین می‌تواند حامل بسیاری از باکتری‌ها و بیماری‌ها باشد. اگر می‌خواهید باردار شوید، حفظ سلامتی خود و همسرتان از ضروریات است. بنابراین تمیز کردن و ضدعفونی کردن منظم خانه بسیار حیاتی است.

خوشبختانه، این مشکل ناامیدکننده نیست و با مدیریت و دفع صحیح پسماندها و البته آموزش قابل‌حل است. اطمینان حاصل کنید که خوراکی‌هایی برای تشويق سگ خود در حين آموزش تهیه کنید.

لیس زدن سگ

اگر علاقه‌مند به نگهداری سگ هستنید باید انتظار چندین تن از آب دهان سگ را داشته باشید. لیس زدن سگ ممکن است یکی از مشکلات نگهداری از سگ‌ محسوب شود. بعضی‌ها این را نفرت‌انگیز می‌دانند، اما این چیزی است که اکثر صاحبان سگ‌ها به آن عادت کرده‌اند. سگ‌ها به‌طورکلی موجودات شیرینی هستند. لیسیدن فقط یکی از روش‌های مختلف نشان دادن عشق سگ شماست.

این افسانه وجود دارد که دهان سگ تمیزتر از دهان انسان است. این جمله به معناي واقعي نيز تنها يک افسانه است. آیا واقعاً امکان دارد که هر چیزی که بتواند بدن و دستگاه تناسلی خود را لیس بزند، امکان دارد دهاني تمیز داشته باشد؟ پس این موضوعی است که بايد به آن فکر کنید.

باکتري‌های موجود در دهان سگ

ظاهراً دهان یک سگ پر از باکتری و عفونت است که می‌تواند از سگ به انسان انتقال يابد و بالعکس. بااین‌حال، توجه داشته باشید که بیشتر بیماری‌های تنفسی انسان توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شود و نه باکتری! هم‌چنین بیشتر ویروس‌ها مختص گونه‌های خاصي هستند. بااین‌وجود باز هم آب دهان سگ می‌تواند از مشکلات نگهداري سگ در خانه باشد.

7-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%B3%DA%AF.jpgخرابکاری کردن سگ

شوره سر

مراقب شوره سر سگ خود باشید. روي موی حیوانات اهلی پوست‌های ریزي به‌طور ميکروسکوپي وجود دارد، پوست ریخته شده توسط این حیوانات می‌توانند در همه‌جا پخش‌شده و بچسبند. اين ذرات ممکن است برای مدت طولانی در هوا مانده و توسط شما یا شخص دیگری استنشاق شوند.

این‌ها می‌توانند واکنش‌های آلرژیک مختلفی مانند علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی مانند عطسه، آبریزش بینی، سرفه و خس‌خس ایجاد کنند.

حساسیت‌زایی شوره سر سگ

این ذرات همچنین می‌توانند باعث واکنش‌های پوستی مانند بثورات و خارش شوند. به‌عنوان یک صاحب حیوان خانگی، نظافت منظم خانه ممکن است باعث کاهش این مواد حساسیت‌زا شود. اما اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌ شما مبتلا به بیماری خاصی هستید، ایده نگهداری سگ در خانه چیزی است که باید در آن تجدیدنظر کنید!

کلام آخر

به پايان مقاله مضرات نگهداری سگ در خانه رسيديم. اميدوارم قبل از خريد سگ و يا هر حيوان خانگي ديگر، اين موارد را مطالعه کرده و با ديدي باز این کار را انجام دهيد. براي خریدوفروش سگ و اجناس دست دوم خود با مناسب‌ترین قیمت‌ها اپليکيشن واسط کالا را دانلود و نصب کنيد. همچنین می‌توانید با مراجعه به وبلاگ واسط کالا مطالب مرتبط را مطالعه کنید. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را مطالعه کنید!


منابع:
listovative.com
pethelpful.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vasetkala.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر