موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

ترکیب رنگ سبز یشمی با چه رنگی

ترکیب رنگ سبز یشمی با چه رنگی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 14:49

تست شخیصت شناسی

شما هم جزو افرادی هستید که دغدغه ست کردن رنگ ها را دارید و بسیار به تیپ و استایل خودتان اهمین می‌دهید؟ رنگ سبز را دوست دارید و می‌خواهید بهترین ست رنگ سبز را بپوشید تا خاص باشید؟

بهتر است بدانید ست کردن رنگ ها یکی از دغدغه‌های دختران و پسرانی است که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. اما متاسفانه بسیاری از افراد هنگام ست کردن رنگ ها  به مشکل می‎‌خورند. در این میان، رنگ سبز در میان افراد با هر سلیقه‌ای، جایگاه ویژه‌ای دارد و ست رنگ سبز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جالب است بدانید رنگ سبز در سال های مختلفی به عنوان رنگ سال انتخاب شده است. اولین بار در سال 2013 رنگ سبز زمردی به عنوان رنگ سال برگزیده شد و پس از آن در سال 2017 رنگ سبز، مجددا به عنوان رنگ سال برگزیده شد.

در این مقاله می‌خواهیم راهنمایی در مورد ست رنگ سبز برای خانم ها و آقایان شیک پوش و جذاب ارائه دهیم. بنابراین ابتدا در مورد اصول ست رنگ سبز و همچنین بهترین مکمل های آن توضیحاتی می‌دهیم و سپس بهترین پیشنهادات در ست کردن رنگ سبز در محیط های دوستانه و صمیمی و یا محیط های رسمی و نیمه رسمی را معرفی می‌کنیم.

1-4.jpg

اگر رنگ مورد علاقه شما سبز است و فردی شیک‌پوش هستید و به استایل خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را دنبال کنید. ما در این مقاله هر آنچه که در مورد ست رنگ سبز نیاز دارید بدانید، به شما خواهیم گفت.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز، نماد طبیعت، حیات و سرزندگی است. همه ما می‌دانیم که رنگ سبز از ترکیب آبی و زرد بدست می‌آید. از لحاظ روانشناسی نیز  در این رنگ ترکیبی از حس آرامش آبی و خوش بینی رنگ زرد وجود دارد.

اگر فردی هستید که به رنگ سبز علاقه دارید و یا در اطراف شما افرادی علاقه مند به این رنگ هستند، بهتر است بدانید که این افراد عاشق طبیعت هستند. بنابراین ثبات و تعادل در رفتار این افراد دیده می‌شود. رنگ سبز احساس امنیت به شما می‌دهد و باعث می‌شود با دیدن این رنگ امید به پیشرفت در زندگی، در شما زنده شود. احتمالا شما هم برای اینکه حس طبیعت را به خانه بیاورید از ترکیب رنگ های سبز در دکوراسیون منزلتان استفاده می‌کنید.

2-1.jpg

اصول ست رنگ سبز چیست؟

رنگ سبز گستره زیادی را در بر می‌گیرد. نمونه ای از طیف گسترده این رنگ عبارت است از: سبز فسفری، سبز زمردی، سبز یشمی، سبز ارتشی، سبز پسته ای.

هارمونی و هماهنگی میان رنگ‌ها، مهمترین اصلی است که در انتخاب رنگ مکمل باید به آن دقت کنید. این جمله دقیقا به این معناست که به چشم خودتان و کسانی که شما را میبینند، خوشایند باشد و حس نظم و هماهنگی القا شود. اولین نکته‌ای که در ست‌کردن میان رنگ‌ها وجود دارد، شناخت طبع هر رنگ است. رنگ سبز در گروه رنگ‌های سرد بشمار می‌آید. بنابراین، استفاده از رنگ‌های گرم و در بعضی موارد رنگ‌های ترکیبی در کنار رنگ سبز، اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید.

شاید در دکوراسیون منزل و یا برخی فروشگاه‌ها، ترکیب رنگ سبز با بنفش و نقره ای را دیده باشید. در مورد ست کردن رنگ سبز در لباس هم می‌توان این رنگ ها را مد نظر قرار داد. البته توجه کنید که ست‌کردن رنگ‌های انتخابی ما برای لباس همواره تحت تاثیر 2 پارامتر هستند: رنگ پوست و موقعیت نسبی رنگ‌ها نسبت به هم.

سوالی که برخی از افراد میپرسند این است که چه رنگ هایی به رنگ پوست سبزه می‌آید؟ در پاسخ باید بگوئیم که افراد با پوست سبزه بهتر است که رنگ های خنثی نپوشند و یا رنگ غالب لباستان خنثی نباشد. اما رنگ سبز زیتونی یکی از پیشنهادات ما به افراد با پوست سبزه و مایل به گندمی است. این افراد چهره گرمی دارند که رنگ سبز در لباس آنها بسیار خودنمایی می‌کند.

اما اگر پوست سبز تیره ای دارید، رنگ های زیادی به پوست شما می آید. در میان رنگ های سبز، سبز آبی یا همان آبی فیروزه‌ای است. در مقابل، یکی از رنگ‌هایی که نباید با پوست سبزه تیره استفاده کرد، رنگ قهوه ای است.

نکته بعدی در اصول ست‌کردن رنگ سبز این است که در کدام قسمت پوشش خود قرار است از آن استفاده کنید. گاهی برای ست‌کردن رنگ مانتو سبز، شال سبز، شلوار سبز و حتی کیف و کفش سبز گزینه‌های گوناگونی می‌توانید در مقابل خود داشته باشید.

3-2.jpg

انتخاب بهترین مکمل رنگ سبز در ست کردن لباس ها

اغلب کارشناسان رنگ سبز را رنگی سرد به حساب می‌آورند. اما برخی بعلت ترکیبی بودن رنگ سبز از یک رنگ گرم (زرد) و یک رنگ سرد (آبی) آنرا خنثی می‌دانند. در هر صورت مهم این است که اگر در رنگ سبز لباس ما، تناژ آبی بیشتر باشد به معنای سردی بیشتر رنگ سبز است. اما اگر رنگ زرد بیشتر باشد به معنای گرمی بیشتر است. بنابراین تنالیته رنگ سبز می‌تواند گرمی و سردی رنگ را تا حدودی تغییر دهد.

برخی افراد رنگ مکمل را بجای رنگ متضاد بکار می‌برند. مثلا می‌گویند رنگ متضاد سبز چیست؟ و یا برخی می‌گویند رنگ مکمل سبز چه رنگی است؟ مهم نیست از چه واژه‌ای استفاده می‌کنید. آنچیزی که مهم است، این است که لباس سبز را با چه رنگی می‌توان پوشید. پیشنهادات ما بسته به رسمی بودن یا نبودن فضایی که در آن قرار می‌گیرید، در چند دسته قرار می‌گیرد. دقت کنید که برخی رنگ ها، رنگ سبز را “ست” می‌کنند و برخی رنگ‌ها آن‌را “تاکید” می‌کنند.

ست انواع رنگ سبز

در این بخش از مقاله، ابتدا انواع بهترین مکمل های رنگ سبز را بررسی می‌کنیم و سپس پیشنهادات ویژه ای در محیط های مختلف مهمانی را ارائه می‌کنیم.

ست رنگ سبز با آبی

همانطور که میدانید، رنگ سبز جزو رنگ‌هایی است که به سختی با هر رنگی ست می‌شود. اما تا حدودی تنالیته و طیف گسترده رنگ سبز به کمک این رنگ می آید. رنگ آبی یکی از دو رنگ اصلی تشکیل دهنده رنگ سبز می‌باشد. این رنگ بدلیل قرار داشتن در ذات رنگ سبز، انتخاب اول شیک پوشان است. بنابراین اگر در طیف رنگ سبز، آبی بیشتری بکار رفته باشد، بعبارتی رنگ سبز تیره تر باشد، بهترین مکمل آن رنگ آبی خواهد بود.

4-2.jpg

ست رنگ سبز با قرمز

رنگ قرمز و سبز دو رنگی است که بارها در طبیعت در کنار یکدیگر دیده شده اند. بنابراین اولین حسی که ترکیب رنگ سبز و قرمز به انسانها می‌دهد، احساس آرامشی است که طبعیت به ما می‌دهد. رنگ قرمز، به رنگ های سبز تیره مانند سبز یشمی و لجنی می‌آید.

اگر مانتو سبز دارید، یکی از رنگ هایی که برای شال شما مناسب است، قطعا رنگ قرمز است. به کار رفتن خطوط چهارخانه و طرح هایی از این قبیل در ترکیب این دو رنگ محشر است. ترکیب رنگ قرمز و سبز، انتخاب اصلی برند معروف گوچی نیز می‌باشد. این برند پوشاک، ترکیب رنگ سبز و قرمز را در بافت های مردانه، مانتو و پالتوهای زنانه و همچنین لباس های ورزشی بسیار بکار برده است. اگر می‌خواهید کمی از رنگ های روشن در ترکیب رنگ قرمز و سبز استفاده کنید، پیشنهاد ما رنگ سفید است.

5-1.jpg

ست رنگ سبز با زرد یا کرم

رنگ زرد یا تنالیته‌ای از آن یعنی رنگ کرم بعلت بکار رفتن در ساخت رنگ سبز، انتخاب مناسب دیگری است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر قصد ورود به مجلس شادی دارید، انتخاب دو رنگ سبز و زرد در کنار هم برای آن محیط مناسب است. در طبیعت نیز ترکیب رنگ سبز با زرد را در میوه بسیاری از درختان در میان رنگ سبز برگ‌های آن مشاهده کرده اید. بنابراین، ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر حس طراوات و شادابی به شما می‌دهد.

اگر می‌خواهید از درخشش رنگ زرد کم کنید و از رنگ مات تری استفاده کنید، اما همچنان ترکیب رنگی شادی می‌خواهید از رنگ کرم بجای رنگ زرد استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ کرم در اکسسوری های ست سبز و یا در کیف و کفش در کنار رنگ سبز لباس شما، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. هر چه رنگ کرم مات تر و کثیف تر باشد، ترکیب آن با رنگ سبز بهتر است.

6-2.jpg

اگر رنگ طوسی یکی از رنگ های مورد علاقه شماست از مقاله ست رنگ طوسی غافل نشوید.

ست رنگ سبز و بنفش

بنفش از ترکیب رنگ قرمز و آبی بدست می آید. استفاده از دو رنگ آبی و قرمز به صورت مجزا در کنار رنگ سبز توصیه نمی‌شود. اما بکار بردن ترکیب آنها، یعنی رنگ بنفش در ست رنگ سبز یکی از گزینه های خوب برای محافل و مهمانی هاست. ترکیب این دو رنگ اغلب بدون طرح خاص از اشکال بر روی پارچه، در لباس های زنانه مثل کت و دامن و یا کت و شلوار بکار می‌رود.

7-1.jpg

ست رنگ سبز با مشکی

انتخاب رنگ مشکی در کنار رنگ سبز به عنوان رنگ مکمل بسیار شیک است. اگر لباس مردانه سبز دارید و یا مانتو بلند سبز پوشیده اید، رنگ مشکی برای شلوار شما، شال و یا کلاه بسیار مناسب است. شاید جالب باشد که بدانید، رنگ مشکی برای جلوه بیشتر رنگ سبز، انتخاب مناسبی است. اگر قصد دارید از ترکیب رنگ مشکی و سبز با رنگ دیگری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما رنگ سفید است. ترکیب این سه رنگ، ظاهری بسیار زیبایی برای شما خواهد ساخت.

8.jpg

پیشنهاد اول: ست رنگ سبز در محیط های دوستانه

یکی از جذاب ترین مکمل های رنگ سبز، رنگ قرمز است. از نظر دیداری، این رنگ بسیار دلنواز است. در طبیعت نیز در میان گلهای قرمز در چمنزار، ترکیب این دو رنگ حس بسیار خوب و شادی به انسان‌ها می‌بخشد.

اگر مایل هستید رنگی جز قرمز انتخاب کنید، می‌توانید از رنگ های صورتی و تنالیته آن استفاده کنید. این ترکیب رنگ ها نیز برای محیط های دوستانه و صمیمی بسیار مناسب است. از  ویژگی های این ست، شادابی و طراوتی است که به همراه خود دارد. اگر رنگ صورتی انتخابی شما روشن باشد، شاداب تر است اما رنگ های صورتی تیره مایل به سرخابی نیز انتخاب خوبی می‌تواند باشد.

9.jpg

پیشنهاد دوم: ست رنگ سبز در محیط های رسمی و نیمه رسمی

اگر قرار است به محیطی نیمه رسمی بروید و انتخاب اصلی شما رنگ سبز است، بهترین مکمل شما برای این رنگ، رنگ آبی است. تقریبا بیشتر رنگ های آبی برای ست با رنگ سبز مناسب هستند اما پیشنهاد ما آبی تیره و یا آبی کربنی است. اما اگر رنگ آبی روشن را انتخاب کردید، دقت کنید که بهتر است از رنگ خاکی مایل به قرمز نیز در ترکیب خود استفاده کنید.

همچنین اگر برای حضور در محیط رسمی، مثل یک قرار کاری، دوست دارید از رنگ سبز استفاده کنید. ما به شما رنگ سورمه ای را پیشنهاد می‌کنیم. انتخاب رنگ کفش قهوه ای با مانتو و یا کت سبز انتخابی بسیار زیبا برای افراد سخت پسند است که در محیط های رسمی ظاهر می‌شوند. پیشنهاد دیگر ما برای حضور در مهمانی های رسمی اما مجلل انتخاب رنگ سفید و مشکی در کنار رنگ سبز است که می‌تواند رنگ سبز را بسیار به چشم افراد حاضر زیبا کند.

10.jpg

پیشنهاد بعدی ما برای محیط های نیمه رسمی انتخاب رنگ کرم و شکلاتی و یا نسکافه ای در کنار رنگ سبز است. رنگ بدن اغلب ما به رنگ کرم است و یکی از بهترین رنگ ها برای لباس تکرنگ خانم‌ها لباس سبز رنگ است. گاهی برخی افراد رنگ قهوه ای را مناسب با رنگ سبز میدانند. اما بهتر است بگوئیم که رنگ قهوه ای هرچه روشن تر باشد، و به کرم نزدیکتر باشد، در ترکیب با رنگ سبز جذاب‌تر است.  انتخاب رنگ زرد کثیف یا آجری با رنگ سبز نیز برای محیط های نیمه رسمی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

همچنین می توانید برای ست رنگ سبز با انواع شال ها به سایت کمدا مراجعه کنید و متناسب با رنگ هایی که ما در پریتی استایل معرفی کردیم شالتان را نیز ست کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: prettystyle.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر