موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

دکوراسیون بنفش و طوسی

دکوراسیون بنفش و طوسی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 20:51

تست شخیصت شناسی

تاریخچه رنگ بنفش

“رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی” یکی از انتخاب های همیشگی است که به خصوص در چیدمان منزل تازه عروس ها به کار برده می شود. یکی از این رنگ‌هایی که سبب روح بخشی به دنیای اطراف ما می شود رنگ بنفش است. رنگ بنفش یکی از سه رنگ ثانویه‌ای است که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی به دست می‌آید و در واقع نه رنگ گرم و نه سرد است.

جالب تر از همه موارد در تاریخچه رنگ بنفش موضوع دیگری است. بنفش اولین رنگ ثانویه‌ای است که توسط انسان ساخته شده که رنگ زرد به عنوان بهترین مکمل رنگ بنفش شناخته می‌شود.

همانطور که می‌دانید بنفش یک رنگ زنانه و محبوب به خصوص در میان خانم‌ های جوان است. بنفش به عنوان یک رنگ قدرتمند سلطنتی شناخته شده است و اغلب به عنوان نماد راز و رمز، سحر و جادو، اصالت و ثروت در نظر گرفته می‌شود.

سلطنت، ارزش، تقدس، شجاعت و اصالت از نمادهای اصلی رنگ بنفش هستند.

روانشناسی رنگ بنفش

بنفش ترکیبی از رنگ قرمز گرم با آبی آرام و سرد است. در چنین حالتی غالباً مقدار زیادی نیروی الکتریکی درونی وجود دارد که با یک سردی در رفتار ظاهری همراه است. بنفش روشن نشان از ذهنی والا با دانش روحی و ظرفیت های شهودی است.

بنفش ها دارای خرد و شهودی قدرتمند هستند. آن ها همچنین قدرت جسمانی و منابع لازم برای اعمال تغییرات در زندگی خود و دیگران را دارند.

انواع رنگ بنفش

یاسی، ویولت یا بنفش آبی، ارغوانی و بنفش قرمز طیف‌های مختلف رنگ بنفش محسوب می‌شوند.

رنگ بنفش و بنفش ارغوانی از انواع رنگ بنفش هستند. رنگ بنفش ویولت به رنگ آبی نزدیکتر و بنفش ارغوانی به رنگ قرمز نزدیکتر است.

رنگ یاسی بنفش

رنگ یاسی از خانواده بنفش‌ و رنگی است که میان دو رنگ بنفش و ارغوانی قرار دارد. دو رنگ بنفش و ارغوانی بیشتر اوقات با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند یا به ‌جای یکدیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چیزی که در هردوی آن‌ ها مشخص است این است که این دو رنگ از ترکیب رنگ های آبی و قرمز پدید آمده که در هرکدام یکی از تناژ های رنگی آبی و قرمز بیشتر استفاده شده است.

یاسی که از خانواده رنگ ‌های بنفش به ‌حساب می‌آید از ترکیب رنگی بنفش و سفید پدید آمده است و زمینه رنگی آن به رنگ‌های آبی تمایل بیشتری دارد، از این‌رو است که رنگ یاسی در دکوراسیون داخلی با تناژهای مختلف از رنگ آبی همخوانی بسیاری دارد و یک ترکیب بی‌نظیر و پرطرفدار است.

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

دیگر زمان آن رسیده تا بنفش را به اتاق نشیمن، اتاق غذا خوری، اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی منزل خود دعوت کنید تا جادوی این رنگ زیبا را به چشم ببینید. توصیه می‌کنیم از حالت عرفانی و آرامبخش که به واسطه استفاده از رنگ بنفش در اتاق نشیمن به وجود می‌آید خود را محروم نکنید.

به چند طریق می‌توانید از این رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر تمایل دارید اتاق نشیمن در عین شیک بودن کمی کم نور و تاریک‌تر به نظر برسد از بنفش سیر برای نقاشی دیوار‌ها استفاده کنید.

همچنین می توانید برای جلوه بیشتر، کوسن‌ های بزرگ به رنگ قرمز طلایی روی مبل‌ها قرار دهید. اما اگر قصد دارید کمی مدرن ‌تر عمل کنید می ‌توانید تنها یک دیوار را به رنگ بنفش بادمجانی رنگ آمیزی کنید و مبلمان چوبی و قالیچه ‌های پرز بلند و سبز رنگ را در وسایل اتاق داشته باشید.

چنانچه جنبه آرامش فضا اهمیت بیشتری دارد از طیف ‌های روشن و ملایم بنفش مثل بنفش یاسی استفاده کنید و چیدمان خود را با قرار دادن کوسن ‌های شکلاتی و قالیچه‌ های پوستین کامل کنید.

تصاویر دکوراسیون بنفش و طلایی

مکمل رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

  • ترکیب رنگ بنفش با سفید
  • ترکیب رنگ بنفش با آبی
  • ترکیب رنگ بنفش با قهوه ای
  • ترکیب رنگ بنفش با سبز
  • ترکیب رنگ بنفش با نارنجی
  • ترکیب رنگ بنفش با صورتی
  • ترکیب رنگ بنفش با بنفش
  • ترکیب رنگ بنفش با زرد

تصاویر دکوراسیون بنفش و کرم

تصاویر دکوراسیون بنفش و طوسی

دکوراسیون منزلطراحی دکوراسیون داخلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: nikachoob.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر