موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

آیا خرگوش صاحبش را میشناسد

آیا خرگوش صاحبش را میشناسد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 31 فروردین 1400 ساعت 17:34

تست شخیصت شناسی

خرگوش از «صدای خود» خیلی کم استفاده می کند و یا حداقل برای ارتباط با انسان کمتر از صدا استفاده می کند. بیشتر با حرکت های بدن خود حرف می زند و حالت ها و احساس های خود را بیان می کند که به نظر کسی که زبان آن را نمی داند بی معنی می باشد. خرگوش در طبیعت به شکل گروهی زندگی می کند که درون گروه هرکس می داند "رئیس گروه" چه کسانی هستند و چه کسانی "فرمانبر" می باشند. خرگوش حاکم برتری خود را به این شکل اعلام می کند که می گذارد خرگوش های مطیع او پوستش را برای او تمیز کنند. خرگوش حاکم برای دستور دادن برای تمیز کردن پوست،پاهایش را زیر بدنش جمع می کند، قفسه سینه را به زمین می گذارد و سرش را به جلو خم می کند. در واقع این تقاضایی است که بیشتر شبیه دستور است و زمانی که خرگوش نیاز به نوازش داشته باشد یا بخواهد که کسی پشت گوش هایش را دست بزند با این حرکت منظور خود را به صاحبش می رساند. شاید برایتان باورکردنی نباشد اما می دانستید که اگر صاحب خرگوش چند بار اسم او را تکرار کند، خرگوش در مدت زمان کوتاهی نشان می دهد که معنای آن کلمه را فهمیده است و هر بار که صاحبش او را صدا کند سریع به سمت او می آید؟ زبان بدن خرگوش حالم خوبه! زمانی که خرگوش آرام است و احساس امنیت می کند روی شکمش می خوابد و پاهایش را پشتش دراز می کند. گاهی برمی گردد و به پشت می خوابد تا نشان دهد که بی نهایت آرامش دارد. khargosh1-300x105.jpg


نگاه می کنم! negah-khargosh.jpg اگر بدن بلند شده باشد و دم حالت افقی داشته باشد به معنای این است که خرگوش تمرکز کرده است و محیطش را بررسی می کند.


می ترسم! khargosh-tarside-200x300.jpg زمانی که خرگوش می ترسد، بدن صاف روی زمین قرار می گیرد، گوش ها جلو می آیند و چشم ها چپ می شوند. با بی حرکت ماندن می خواهد تلاش کند که دیده نشود، این دقیقا کاری است که یک خرگوش وحشی با دیدن یک پرنده ای درنده خوی بالای سرش انجام می دهد.


عصبانیم! khargosh-asabani-200x300.jpg خرگوش کوتوله حیوانی است که به دلیل طبیعت آرام و اهلی خود شناخته شده است اما گاهی هم عصبانی می شود و صداهایی از خود در می آورد. در این حالت، گوش ها بلند می شود و به سمت خارج می چرخد، دم صاف است و پاهایش نیز کمی از هم جدا قرار می گیرد. بهتر است در این حالت او را آرام بگذارید وگرنه ممکن است شما را گاز بگیرد. برای بررسی دنیای پیرامون خود و یا رسیدن به اشیایی که حس کنجکاویش را برانگیخته است اما در ارتفاع بالایی قرار دارد و نمی تواند آن را بردارد، خرگوش به یک «آدم کوچولو» تبدیل می شود، یعنی روی پاهای پشتی خود می ایستد. البته گاهی این کار را برای سلام دادن به صاحبش که جلوی قفس او قرار گرفته هم انجام می دهد.


هشدار! qwdd-300x265.jpg کسانی که کارتون معروف والت دیسنی، بامبی، را دیده اند مطمئنا پان پان را هم بخاطر می آورند، خرگوش کوچکی که پاهای پشتی خود به زمین می کوبید تا به حیوانات جنگل هشدار دهد که دشمن در کمین است. خرگوش خانگی نیز زمانی که متوجه خطر شود دقیقا همین کار را می کند.


چه سعادتی! hapy.jpg پریدن به هوا و چرخ زدن که گاه با تکان دادن سر همراه است نشانه خوشحالی بسیار زیاد خرگوش می باشد. زمانی که اطراف پاهای صاحبش می دود، می خواهد بگوید که «از دیدن تو بسیار خوشحالم».


مال منه! boyae-300x300.jpg گاهی خرگوش خانگیمان پوزه اش را به پایه میز، قفس یا حتی پاهای ما می مالد. این کار به این دلیل است که خرگوش ها بین خودشان با بینی ارتباط برقرار می کنند. در واقع زیر پوزه یشان غددی دارند که ماده ای تولید می کند و خرگوش از آن برای نشان دادن حیطه اش استفاده می کند. انسان نمی تواند این ماده را احساس کند اما خرگوش های دیگر آن را احساس می کنند.


یه کم با من بازی می کنی؟ 7e09c5b374e4bd177bf32098c3efde62-225x300.jpg گاهی خرگوش پوزه اش را به دست یا پای صاحبش چند بار می زند که این هم به معنای سلام کردم و هم برای درخواست برای بازی کردن و نوازش شدن است.


منو بذار زمین! mano-bezar-zamin-1-236x300.jpg گاز گرفتن خیلی آرام راهی برای جلب توجه است. در واقع زمانی که خرگوش را بغل کرده اید و می خواهد که او را به زمین بگذارید آرام شما را گاز می گیرد.


دوستت دارم! kkkk-300x216.jpg اگر خرگوش دست شما را لیس می زند در واقع نشان می دهد که احساس بسیار زیادی به شما دارد. برای اثبات این حرف باید دو خرگوشی را که خیلی همدیگر را دوست دارند و با هم تفاهم دارند ببینید: کنار هم قرار می گیرند و هر دو یکدیگر را لیس می زنند.


منبع: www.itpet.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر