موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

مشکلات سگ تریر

مشکلات سگ تریر

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 08 اسفند 1400 ساعت 22:21

بسیاری از افراد به نگهداری از حیوانات خانگی مخصوصا سگ علاقه خاصی دارند. در این مقاله ما شما را با نگهداری سگ تریر در منزل و نکاتی که هر فرد هنگام نگهداری از این حیوان خانگی باید رعایت کند آشنا می کنیم. اگر شما به سگ ها و مخصوصا سگ نژاد تریر علاقه دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

تست شخیصت شناسی

آشنایی با سگ نژاد تریر

سگ ها حیوانات باهوش و دوست داشتنی هستند و بسیاری ار افراد که علاقمند به نگهداری از حیوانات خانگی هستند مایل به نگهدای از این حیوان در خانه خود هستند. سگ ها نژاد گوناگونی دارند. در این مقاله ما شما را با انواع نژاد تریر آشنا می کنیم. از انواع نژاد این سگ می توان به شیتزو تریر، امریکن استافورد شایر تریر، بول تریر، فاکس تریر، وست هایلند تریر، یورکشایر تریر، جک راسل تریر و همچنین ولش تریر اشاره کرد.

اگر چه نگهداری هر نوع از نژادهای سگ تریر مخصوص به نوع خود است اما در اینجا ما اصول کلی نگهداری و مراقبت سگ تریر را خواهیم گفت. سگ های تریر با جثه ای کوچک و دوست داشتنی جایگاه ویژه ای در بین سگ های خانگی برای خود دارند. اگر شما از طرفداران حیوانات خانگی هستید اما نمی دانید که کدام نوع سگ را انتخاب کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که نگهداری سگ تریر بسیار برای شما مناسب است. این سگ ها اگر چه جثه ای کوچک دارند اما بسیار قدرتمند و بازیگوش هستند. چهره ظاهری سگ های نژاد شیتزو تریر بسیار دوست داشتنی است. جمجمه ای گرد و پوزه ای بامزه و چشمانی که در آن شیطنت موج می زند دست و پاهای بسیار ظریف و کوچک اما قوی و قدرتمند  و رنگ سفید مشخصه بارز این نوع سگ است.

49507-1.jpg

نگهداری سگ تریر در خانه

نگهداری هر حیوان خانگی قوانین و ضوابط خاصی دارد که شما با پیروی از این قوانین می توانید هر نوع حیوان خانگی را که دوست دارید در خانه و محل زندگی خود نگه دارید و از این بابت احساس شادی و رضایت نمایید. نگهداری سگ تریر در خانه نیز بر پایه همین قوانین بنا شده است. اگر شما مایل به نگهداری سگ تریر در خانه خود هستید باید قبل از ورود این حیوان به خانه خود قوانینی را مشخص نمایید و از این قوانین کلیه اعضای خانواده پیروی کنند. اول از همه باید مشخص کنید که محل نگهداری سگ تریر در منزل شما در کدام قسمت است و سگ شما به کدام قسمت از خانه حق ورود دارد و از کدام قسمت باید دور باشد. بعد از اینکه این مکان ها مشخص شد باید برای اعضا خانواده نیز معین شود که فقط یک نفر حق تربیت سگ را دارد و هنگام تربیت سگ دیگران حق دخالت در این امر را ندارند. بعد از اینکه حد و حدود معین شد، می توانید برای خرید و آوردن حیوان به خانه اقدام نمایید.

49507-2.jpg

چگونه حیوان خود را انتخاب کنید

هنگامی که قصد آوردن هر حیوانی را به خانه خود دارید باید اول بدانید که چگونه حیوان خود را گزینش کنید. این انتخاب باید بر طبق اصول باشد تا از سلامت حیوان خانگی خود اطمینان کامل داشته باشید. هنگام خرید سگ تریر توجه به این نکات شما را در انتخاب یک سگ سلامت کمک خواهد کرد.

۱- چک کردن گوش ها و چشم ها و بینی و دندان ها و پوست سگ یک نکته بسیار مهم هنگام خرید سگ است.

۲- دست کشیدن به شکم و نگاه کردن به لای انگشتان پا و توجه به مقعد حیوان از دیگر نکات مهم است.

۳- هنگام خرید حتی توجه به نفس کشیدن حیوان و واکنش او به سر و صدا و دویدن نیز بسیار ضروری است.

۴- بعد از اینکه از سلامتی ظاهری حیوان خود مطمئن شدید باید بدانید که نژاد حیوان نیز بسیار مهم است.

حتما هنگام خرید و نگهداری سگ تریر توجه کنید که سگ شما شناسنامه دار باشد زیرا نداشتن شناسنامه برای هر حیوان خانگی یعنی دردسر واقعی. اگر سگ شناسنامه داشت چک کنید که تمام واکسن ها را به موقع دریافت کرده باشد و حتما انگل زدایی شده باشد. تازه بعد از همه موارد ذکر شده بعد از خرید و قبل از آوردن حیوان به منزل به دامپزشک مراجعه کنید و از سلامت صد در صدی حیوان خود اطمینان حاصل کنید.

49507-3.jpg

مراقبت و نگهداری سگ تریر

بعد از این که سگ تریر مورد نظر خود را انتخاب کردید و تمام مراحل بالا را گذراندید و سگ شما صحیح و سلامت به منزل رسید باید چند نکته را نیز در منزل مراعات  کنید تا از داشتن و نگهداری سگ تریر در خانه خود لذت ببرید. غدد عرق سگ ها لای پنجه های آنها است پس خیلی مواظب این منطقه از بدن آنها باشید و خوب این قسمت را تمیز و خشک نگه دارید. موهای سگ رو در هنگام تابستان و گرمای هوا کوتاه کنید تا از ریزش آنها جلوگیری شود. می توانید موهای سگ را هر ۲ یا ۳ روز با یک شانه دندانه درشت شانه کنید.

روزی چند نوبت برای دستشویی کردن سگ خود را بیرون ببرید تا از بابت ادرار کردن در خانه خیالتان راحت باشد. اگر به طور اتفاقی در خانه دستشویی کرد حتما محل را خوب تمیز کنید تا از تکرار این کار حیوان در خانه جلوگیری شود. بهتر است خوب مواظب خورد و خوراک سگ خود باشید و از دادن شیرینی و تنقلات به حیوان جدا خودداری کنید. بعضی مواد غذایی برای سگ بسیار مضر و خطرناک است مثل گوشت خام و یا جیگر. مراجعه ۶ ماه یک بار به دامپزشک را هرگز فراموش نکنید.

آموزش سگ تریر

همه حیوانات خانگی نیاز به آموزش و یادگیری یک سری اصول و قواعد دارند که به شما توصیه می کنیم حتما در یاد دادن این اصول به سگ خود کوتاهی نکنید. اولین کاری که شما به عنوان مالک حیوان باید به آن آموزش دهید این است که در قبال درست انجام دادن کارها جایزه دریافت می کند و در غیر این صورت تنبیه خواهد شد که این تنبیه می تواند حبس در یک اتاق در بسته به مدت چندین دقیقه باشد. سگ شما باید یاد بگیرد که خانه محل ادرار کردن نیست و این کار را باید بر طبق روش خاصی به او آموزش دهید. یاد دادن اینکه در محل خانه نباید زیاد پارس کند و همسایه ها را آزار بدهد نیز از مهمترین نکات آموزش است. اگر حیوان شما دوست داشت بر روی زمین استراحت کند و خود را خنک کند باید به او آموزش دهید که در خانه خود این کار را بکند و هر جایی محل استراحت او نیست. اگر چه هر کدام از این آموزش ها بسیار زمان بر و وقت گیر است اما شما می توانید با صبر و حوصله این کا را به حیوان خود آموزش دهید.

49507-4.jpg

نکاتی که باید در نگهداری سگ تریر رعایت کنیم

هنگام نگهداری حیوانات خانگی باید حتما از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان مطلع باشید. بعضی از بیماری ها بین انسان و حیوان قابل انتقال و مسری است. هنگام مشاهده بیماری در خود و اطرافیان و یا سگ حتما به پزشک مراجعه کنید و حیوان را نیز به دامپزشک نشان دهید. هنگام خارج شدن از منزل به مدت چند ساعت از یک دوست بخواهید که به سگ شما سر بزند و برای دستشویی او را بیرون ببرد. سگ خود را هر چند روز یک بار به حمام ببرید و او را نظافت کنید. اما دقت کنید که این کار را زیاد انجام ندهید تا پوست سگ شما خشک نشود.

49507-5.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر