موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

خواص رنگ سبز

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1399 ساعت 16:17

رنگ‌ها در دنیای خودشان ویژگی و قدرت‌های خارق العاده‌ای دارند که بعضا نادیده گرفته می‌شود، خاصیت‌هایی که از هم لحاظ درمانی و هم از لحاظ روانشناسی بی همتا هستند و در صورتی که فردی این خواص را بداند بدون شک هیچگاه از استفاده آن خسته نمی‌شود.

تست شخیصت شناسی

در همین راستا؛ امروز باشگاه خبرنگاران جوان به سراغ معرفی رنگ سبز و خواص درمانی آنرفته است و پیشنهاد می‌کند حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید؛ پس شروع کنید.

8523630_467.jpg

معرفی رنگ سبز

سبز، رنگ چاکرای قلب است. سبز، رنگ طبیعت است. این رنگ انرژی‌های ما را تنظیم می‌کند و حالت حساسیت و ترحم ما را بیشتر می‌کند.

این رنگ، سنبل، پاکی و هماهنگی است. سبز، به خصوص در حالات التهابی بدن، یک اثر آرام بخش دارد و به دستگاه عصبی آرامشمی‌دهد. سبز یک ترمیم کننده قوی است و باعث بازسازی سلول‌های عضلات، استخوان‌ها و سایر بافت‌ها می‌شود.

سبز، گروهی از رنگ‌ها که ترکیباتی از آبی و زرد هستند را شامل می‌شود. سبز، بیش‌تر رنگ رشد گیاهان، زندگی جدید و بهار است.


بیشتر بدانید: رمز و راز نهفته در رنگها و تاثیر آنها بر زندگی


از آن‌جا که سبز، رنگ طبیعت در حاصلخیزترین وقت آن است، بنابراین رنگ تولیدمثل و درنتیجه رنگ عشاق است. سبز روشن، نشان‌گر امید در عشق‌های تازه است، درحالی‌که تُن‌های تیره‌تر آن، نشانه‌ی غبطه، حسد و احساسات منفی ناشی از عشق ناکام است.

رنگ سبز می‌تواند در درون ساختار روان‌شناختی ما تعادلی کامل ایجاد کند. از بین همه‌ی رنگ‌ها، این رنگ از همه خوشایندتر است، زیرا برای تمرکز روی آن، چشم هیچ نیازی ندارد که شبکیه را تنظیم کند.

عقیده بر این است که سبز، حالتی از نگرش ذهنی مثبت ایجاد می‌کند و، چون رنگ طبیعی گیاهان است، موجب می‌شود تا احساس ثبات و امنیت کنیم.

8523631_566.jpg

خصوصیات رنگ سبز

رنگ سبز، متعادل کننده رشد و آرام کننده، تسکین‌دهنده و آرامش‌بخشچه از نظر روحی و چه از نظر جسمی‌است.

اگر شما از رنگسبز استفاده کنید، در ابتدا آثار خوبی دارد، اما پس از مدتی، کسل کننده می‌شود. سبز بر روی دستگاه عصبی سمپاتیک موثر است. فشار خون را در رگ‌های خونی کاهش می‌دهد. این رنگ بر روی دستگاه عصبی انسان به عنوان یک رنگ آرام بخش اثر می‌کند و در بهبود اختلالات خواب، خستگی و تحریک پذیری موثر است.


بیشتر بدانید: رنگ لباس‌مان، چگونه روی عملکرد کاری ما تأثیر می‌گذارد؟ 


سبز، مویرگ‌ها را گشاد می‌کند و احساس گرما را ایجاد می‌کند. رنگ سبز، سازنده‌ی عضلات و بافت‌ها است. این رنگ از نظر جنسی، مقوی و نیروبخش است. سبز (کمی) اثر ضدعفونی کننده، باکتری‌کشی و میکروب‌کشی و پاک کننده دارد.

8523636_189.jpg

روان‌شناسی رنگ سبز

سبز را به‌عنوان یک هارمونی‌دهنده‌ی عالی می‌شناسند. این رنگبا احساسات و رفتار مثبت یا منفی ناشی از آن مرتبط است. درنتیجه، کسانی که تحت‌تأثیر سبز هستند، اغلب می‌توانند هر دوسوی یک مشکل را ببینند و معمولاً خیر و شر اخلاقی را به‌شدت رعایت می‌کنند. سبز از رنگ‌های اصلی زرد و آبی ساخته شده است؛ آبی به درک و فراست کمک می‌کند و زرد، وضوح فکر و اطمینان‌خاطر می‌آورد؛ بنابراین پوشیدن لباس‌های سبز، موجب تقویت سخاوتمندی -هم از نظر روحی و هم از نظر مالی- می‌شود.


بیشتر بخوانید: اشتباهات عجیبی که ذهن انسان هر روز مرتکب می شود! 


پوشیدن لباس‌های سبز یا قرارگرفتن در محیط سبز، به توانایی حافظه کمک می‌کند. با این حال، زیاده‌روی در استفاده از آن می‌تواند فراموشی خاطرات تلخ را با مشکل روبه‌رو سازد و درنتیجه، فرد نتواند به زندگی پرتنش خود آرامش دهد.

رنگ‌درمان‌گران معتقدند که سبز با عملکرد غده‌ی تیموس، شش‌های پایینی، قفسه‌ی سینه و شانه‌ها مرتبط است و از نور سبز به‌عنوان دارویی برای مبارزه با خستگی شدید استفاده می‌کنند.


امتحان کنید: شخصیت خود را با این تست جالب روانشناسی محک بزنید


حمام نور سبز گرفتن، برای مبارزه با تهوع خوب است و در بازیابی تعادل و از بین بردن انواع سردرد‌ها مفید است. گفته می‌شود که سبز می‌تواند از شدت بیماری «کلاستروفوبی» (ترس از قرارگرفتن در محیط‌های سربسته) بکاهد و در از بین‌بردن خاطرات بسیار بد، مؤثر واقع‌شود.

8523634_938.jpg

سبز زیتونی

سبز زیتونی، خصومت، احساس‌های ناکامی و آسیبی که از آن‌ها به شخصیت وارد شده است را می‌رساند. با این حال، این رنگ تنها جنبه‌ی منفی ندارد.


بیشتر بدانید: وقتی رنگ مورد علاقه شما شخصیتتان را لو می‌دهد 


با این‌که این رنگنشان‌دهنده‌ی درد عاطفی ناشی از خودفریبی‌ست، قدرت شخصیت در تحمل مشکلات، درس‌گرفتن از آن‌ها و انسانی بهترشدن را نیز نشان‌می‌دهد.

سبز تیره

سبز تیره، نشان‌گر شخصیتخودخواه و سلطه‌طلب است و افرادی که به‌طور مداوم سبز تیره می‌پوشند، اغلب عاشق خود هستند و به نیاز‌ها و خواسته‌های دیگران اعتنایی نمی‌کنند.

توجه بیش از حد به جنبه‌ی تیره‌تر سبز می‌تواند نشان‌گر زندگی مملو از پشیمانی و ندامت باشد. چنین شخصی، به احتمال زیاد به‌علت نوعی مشکل در اوایل زندگی، همواره احساس نوعی خشم می‌کند.

8523635_319.jpg

سبز کم‌رنگ

سبز کم‌رنگ با جوانی، شور و حال و بازیگوشی مرتبط است. سبز به‌طور غیرمستقیم، خامی و بی‌تجربه‌بودن را می‌رساند. با این حال، در بسیاری از موارد، بچه‌بودن چیز بدی نیست، زیرا به انسان این توانایی را می‌دهد که شغل نامناسب را ترک کند، به مسائل با دید تازه‌ای نگاه کند و در زندگی، آغازی نو داشته باشد.


یاد بگیرید: چگونه در عکس‌ها جوان‌تر به نظر برسیم؟ 


متأسفانه تمایل به دودل بودن نیز وجود دارد و این نوع افراد، مقدار زیادی از وقت خود را صرف شک‌داشتن درباره‌ی بهترین عملکردی که می‌توانند داشته باشند، صرف می‌کنند.

سبز یشمی

گفته می‌شود که سبزیشمی، روح را آرامش می‌دهد، فراست را بالا می‌برد و به انسان کمک می‌کند تا اسرار نهان جهان هستی را درک کند. حتی اگر آرزو‌های یک نفر چندان بزرگ نباشد، بازهم این رنگ به او بینش فلسفی همراه با عقل سلیم می‌دهد. کسانی که سبز یشمی را دوست‌دارند، به‌طور ذاتی روشن‌بین و منطقی هستند.

8523632_618.jpg

آثار فیزیولوژیک

* سبز باعث افزایش حس دوستی، امید، آرامش و ایمان می‌شود.

* سبزبرطرف‌کننده خستگی روحی است و باعث آرامش روح می‌شود.

* سبز کالبد اثیری را متعادل و نرم می‌کند.

* سبز، رنگ انرژی، جوانی، رشد، خامی، باروری، امید و زندگی جدید است.

* سبز، رنگ حسادت، رشک و غبطه خوردن و خرافات است. سبز، پایدار کننده حالات خلقی و تحریک‌کننده هیپوفیز است.

بیماری‌هایی که سبز به بهبود آن‌ها کمک می‌کند:

*سبز بر روی چاکرای قلب موثر است و عملکرد دستگاه عصبی اتونوم را متعادل می‌کند.

* استفاده از این رنگ در بهبود بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، زخمها، خستگی و سردرد موثر است.

* سبز، اثر متعادل کننده، آرام بخش، حیات بخش بر روی تب و اعصاب دارد.

* متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را تنظیم می‌کند، وزن را متعادل می‌کند، کبد و طحال را تنظیم می‌کند و بر روی هیپوفیز موثر است.


بیشتر بدانید: یک طرح مناسب برای رستوران چه ویژگی‌های دارد؟ 


سبز در درمان این بیماری‌ها موثر است

آسم، سرماخوردگی، کولیک (قولنج)، بیماری‌های عفونی، خستگی، تب یونجه (نوعی آلرژی)، بیماری‌های قلبی، بیماری مزمن کبد، فشار خون بالا، کج‌خلقی، لارنژیت (التهاب حنجره)، مالاریا، بدخیمی‌ها، بیماری‌های دستگاه عصبی، درد در اعصاب (نورالژیا)، تحریک‌پذیری، بواسیر (هموروئید)، کم خوابی، سیفیلیس، حصبه (تیفوئید)، زخمها، بیماری‌های منتقل‌شونده از طریق تماس جنسی و...

8523633_901.jpg

موارد احتیاط در استفاده از رنگ سبز

از رنگسبز هیچوقت نباید در درمان سرطان‌های فعال و ملتهب و در بدخیمی‌های اعضایی که به رشد آن‌ها کمک می‌کند استفاده شود.

انتهای پیام/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.yjc.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر