موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

چگونه زبان سگ ها را بفهمیم

چگونه زبان سگ ها را بفهمیم

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 00:33

تست شخیصت شناسی

Dog-Park-Body-Language-1024x682-17-780x470.jpg سگتان به شما چه می گوید؟

? اگر شما می خواهید ارتباط درست و عمیقی با سگ خود داشته باشید ابتدا باید با زبان بدن سگ خود آشنا شوید. اگر شما بر زبان بدن سگ مسلط باشید. می توانید به راحتی دریابید که سگ شما در چه وضعیتی قرار دارد و سگتان به شما چه می گوید؟

? سگ ها نیز همانند ما انسان ها در شرایط روحی مختلف و برقراری ارتباط از خود عکس العمل های متفاوتی بروز می دهند. به مجموع این عکس العمل ها زبان بدن گفته می شود. رمزگشایی زبان بدن سگ بخش مهمی از برقراری ارتباط شما با سگتان  است. سگها برای برقراری ارتباط از حالت ایستادگی ، صورت و سایر زبان بدن استفاده می کنند. درک زبان بدن سگ شما یک جنبه اساسی در مراقبت و نگهداری از آن است. زبان بدن سگ شامل یک سری روشهای منحصر به فرد برای برقراری ارتباط عواطف و اهداف است. این می تواند کاملاً متفاوت از نحوه ارتباط انسان باشد. بسیاری از ارتباطات سگ از واق واق کردن ،ناله و غرغر کردن تشکیل شده است. بنابراین مهم است که بدانید اصوات سگ به چه معنی است. اما ، بیشتر اوقات ، سگها به زبان بدن غیر کلامی تکیه می کنند.

✔ برای برقراری ارتباط بهتر با سگ خود ، با ما همراه باشید تا با نکاتی در ارتباط با زبان بدن سگ آشنا شوید.

4880bf6a3009fedf2b6e65596980199f0.jpgسگتان به شما چه می گوید؟

✅ تکان دادن دم

به نظر می رسد که تکان دادن دم در سگ یک سیگنال واضح در زبان بدن است. اگر دم سگ در حال تکان خوردن است ، سگ خوشحال است. این تفسیر اشتباهی است که مردم از حرکت دم در سگ دارند. معنی صحیح تکان دادن دم در سگ این است که حیوان از نظر عاطفی برانگیخته است. دلیلش می تواند هیجان باشد. اما می تواند باید توجه کنید که هیجان می تواند ناامید کننده و بد هم باشد. برای تفسیر احساسات و اهداف سگ ، به سرعت و جهت حرکت دم و همچنین وضعیت دم نگاه کنید. اصولاً هرچه حرکت دم سریعتر باشد ، سگ بیشتر برانگیخته می شود. دقت کنید که حرکت دم سگ می تواند به صورت آهسته ، سریع ، منظم و یا پشت سر هم باشد. حرکت دم به صورت چرخش سریع نشان دهنده سطح بالاتری از هیجان و احتمالاً از نوع منفی آن است. به یک سگ نگهبان در حالت آماده باش فکر کنید!

⚫ جهت چرخش دم سگ ممکن است سرنخ هایی نیز داشته باشد. یک مطالعه جدید در مورد دم سگ ها نشان داد که سگها وقتی در مورد چیزی احساس مثبتی می کنند ، مانند تعامل با صاحب خود ، سگ تمایل دارد دم خود را به سمت راست واژگون کند. وقتی سگها با چیز منفی روبرو می شوند ، دم بیشتر به سمت چپ می چرخد. اگر چرخش دم به صورت بالگردی وجود دارد و دم سگ در یک دایره می چرخد. بدون شک ، این سگ شاد است. معمولاً وقتی سگ در حال خوش آمدگویی به یک شخص محبوب باشد ، این حرکت را خواهید دید.

⚫ موقعیت دم سگ نسبت به زمین سرنخ های مهمی را در مورد وضعیت عاطفی آنها نشان می دهد. در اصل ، هر چه فاصله دم از زمین بیشتر باشد ، سگ بیشتر قاطعیت دارد. زمانی که دم را بین پاهایشان محکم قرار داده اند ، احساس ترس و استرس می کنند. سگهایی که دم خود را مانند پرچم نگه داشته اند ، احساس اطمینان می کنند ، شاید حتی در موقعیتی تهاجمی باشند. سگهای آرام ، دم خود را در وضعیت خنثی نگه می دارند. اما حالت خنثی به نژاد سگ بستگی دارد. بعضی از نژادها مانند Chow Chows دارای دمهایی هستند که به طور طبیعی پشت آنها پیچیده می شوند در حالی که نژادهایی مانند Greyhound ایتالیایی دم در وضعیت خنثی بسیار نزدیک به سطح است. اگر با وضعیت خنثی دم سگ خود آشنا شوید ، سریع تر تشخیص می دهید که چه زمانی احساسات آنها تغییر کرده است.

pitbull-using-dog-body-language-with-one-ear-up.jpgسگتان به شما چه می گوید؟

✅ طرز ایستادن در سگ

 توزیع وزن یک سگ می تواند چیزهای زیادی در مورد خلق و خوی و هدف بعدی آن داشته باشد. یک سگ ترسو را در نظر بگیرید که به سمت زمین قوز کرده است. این نشانه ترس یا استرس است. سگ ممکن است در تلاش باشد تا از چیزی دور شود و این وضعیت باعث کوچکتر بنظر رسیدن ظاهر سگ می شود. به عبارت دیگر ، حیوان گفته است: “منظور من نمیخاهم ضرری برسانم.”

⚫ افراط این وضعیت در سگی است که روی پشت خود می چرخد و شکم را در معرض دید قرار می دهد. این ممکن است به نظر برسد که سگ دلش میخواهد شکمش را نوازش کنید ، و در سگ آرام غالباً چنین است. اما در واقع می تواند نشانه استرس و اضطراب قابل توجهی باشد. حتی ممکن است سگ در این موقعیت ادرار کند.

⚫ وضعیت مخالف ترس سگی است که وزن خود را به جلو سوق داده است. این سگ در تلاش است تا به چیزی نزدیک شود. این ممکن است به سادگی نشان دهنده علاقه سگ باشد. اما همچنین می تواند اهداف تهاجمی را نشان دهد. خصوصاً با سایر نشانه های پرخاشگرانه بدن مانند یک دم پر پیچ و خم که در بالا نگه داشته شده است. در این حالت ، سگ سعی می کند بزرگتر از چیزی که هست ظاهر شود.

⚫ روش آسان خواندن زبان بدن سگ ، تعظیم بازی است. این در شرایطی است که سگها با برآمدگی در هوا سینه خود را روی زمین قرار میدهند. همان طور که از نام آن پیداست ، برای شروع بازی با سگ های دیگر و حتی با افراد استفاده می شود.

⚫ یک سیگنال که به راحتی قابل درک نیست ، بزرگ شدن پنجه است. افزایش پنجه بخشی از رفتارهای اشاره گر است که سگ نشان می دهند طعمه ای در نزدیکی است. اما خارج از این زمینه ، یک پنجه بزرگ شده اغلب نشان می دهد که سگ در وضعیت نامشخصی است. یا شاید کمی احساس ناامنی کند.

1506709524-cola-0247.jpgسگتان به شما چه می گوید؟

✅ حالات چهره

سگها دارای ویژگی های ظاهری شبیه به چهره افراد هستند ، اما از آنها به همان روش استفاده نمی کنند. خمیازه کشیدن را در نظر بگیرید. وقتی مردم خسته یا بی حوصله می شوند ، خمیازه می کشند. اما سگ ها هنگام استرس ، خمیازه می کشند. به گفته تورید روگاس ، نویسنده کتاب “درباره صحبت کردن با سگ ها: سیگنال های آرامش بخش” ، سگ ها برای آرام کردن خود در شرایط تنش و خلوت دیگران از جمله صاحبانشان از خمیازه کشیدن استفاده می کنند. در لحظه های استرس زا مانند مراجعه به دامپزشک. اما اگر سگ شما خمیازه می زند تعجب نکنید. درست همانطور که خمیازه کشیدن در انسان مسری است ، در سگ ها نیز چنین است.

⚫ لیس زدن لب حالت دیگر زبان بدن سگ است که مردم غالباً آن ها را به اشتباه تفسیر می کنند. درست مانند مردم ، سگها بعد از یک وعده غذایی خوشمزه لب خود را لیس میزنند. اما وقتی احساس اضطراب نیز می کنند این کار را انجام می دهند. گاهی اوقات تلنگر زبان آنقدر سریع است که توجه به آن دشوار است.

✅ گیج کننده ترین حالت صورت ، لبخند زدن است.

بله ، برخی از سگ ها لبخند می زنند ، و اگر با این عبارت آشنا نیستید ، واقعا وحشتناک است. معمولاً ، هنگامی که سگ ها دندان های خود را آشکار می کنند ، به عنوان علامتی هشدار دهنده به نظر می رسد. مثل اینکه بگوید “به سلاح های من نگاه کنید.” گوشه های لب سگ شکل C را تشکیل می دهد و دندانهای جلویی کاملاً نمایش داده می شوند. سگهایی که لبخند  میزنند نیز دندانهای جلوی خود را به نمایش می گذارند. اما معنی آن کاملا برعکس کامل است. همچنین به عنوان یک پوزخند مطیع شناخته می شود. این عبارت غالباً روی سگ خوشحالی با حالت سست و شاداب یافت می شود. نگرش کلی سگ : “سلام ، من در آرامش هستم.”

✅ چشم ها

شما می توانید با نگاه کردن به چشم چیزهای زیادی در مورد وضعیت درونی سگ خود بیاموزید. اول ، چشمان سگ می تواند نرم یا سخت باشد. چشمان نرم دارای درهایی آرامش بخش است و گاهی اوقات چشمان سگ لوچ به نظر می رسد. آنها نشان می دهند سگ آرام یا خوشحال است. نقطه مقابل ، چشم های سخت است که به نظر می رسد چشم ها سرد است. اینها حاکی از یک ذهنیت منفی است و شما هنگام دیدن آنها را می شناسید. سگ ممکن است از یک اسباب بازی محافظت کند یا احساس تهاجمی کند. خیره شدن سخت مثل زمانی که سگ به طور خاصی به چیزی نگاه می کند ، به خصوص برای مدت طولانی ، معمولاً یک تهدید را نشان می دهد.

⚫ تماس چشمی یک سیگنال مهم برای سگ ها است. همانطور که خیره شدن سخت می تواند پیشرو پرخاشگری باشد ، جستجوی دور به معنای آرام بودن اوضاع است. هنگامی که سگها احساس استرس می کنند ، آنها به طرز چشمگیری دور می شوند و از تماس چشمی جلوگیری می کنند. مردم غالباً این مسئله را تعبیر می كنند كه سگ آنها را نادیده گرفته یا لجوج است ، اما سگ ابراز ناراحتی می كند.

⚫ سفیدی چشم یکی دیگر از شاخص های اصلی است. معروف به “چشم نهنگ” ، هنگامی که یک سگ سفیده های چشم را نشان می دهد ، این نشان دهنده ی شرایط  اضطراب یا استرس است. ممکن است هنگامی که سگ خود را ناراحت می کنید ، مانند وقتی که سگ خود را روی سر خود می گذارید ، یا وقتی ترس دارند که کسی از استخوان یا اسباب بازی های آن ها سرقت کند ، چشم نهنگ را مشاهده کنید.

✅ رمزگشایی زبان بدن سگ

هیچ یک از این سیگنال های بدن سگ به تنهایی عمل نمی کنند. همه آنها بخشی از یک بسته هستند. بنابراین ، وقتی می خواهید از نوع ارتباط سگ  ، مطلع شوید. به همه ی سیگنال هایی که سگ از ارتفاع دم تا شکل چشم استفاده می کند ، نگاه کنید. سگ شما همیشه “با شما” صحبت می کند. اگر یاد بگیرید که سگ شما چه می گوید ، اعتماد و احترام عمیق تری برقرار خواهید کرد. بعلاوه ، درک جدیدتان از وضعیت عاطفی سگ شما به شما کمک می کند تا رفتار سگ خود را پیش بینی کنید و از بروز مشکلات پیش از بروز آنها جلوگیری کنید.


منبع سایت AKC

به این مقاله چند ستار میدهید؟

[Total: ۱ Average: ۵]

759d34ec7b4931ee0332616f42433f2f?s=180&d=mm&r=g

سید رضا نبوی چاشمی

چند سالی بود که دنبال یک مرجع تخصصی برای آموزش سگ های خودم گشتم اما تو این راه با موسسات و آموزشگاه هایی برخوردم که هدفشون فقط و فقط کسب درآمد بود نه آموزش. در حال حاضر 8 سالی هست که به عنوان موسس همیارپت , اولین مرجع تخصصی آموزش سگ در ایران فعالیت میکنم.

بعدی را بخوانید

۱۵ شهریور ۱۳۹۹

چگونه سگ خود را با محیط جدید آشنا کنیم؟ | سفر رفتن همراه با سگها

۵ شهریور ۱۳۹۹

قوانین و مقررات همکاری با همیارپت

۲۰ مرداد ۱۳۹۹

تیروئید در سگها | کم کاری و پرکاری تیروئید سگ ها چگونه است؟

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

بیماری خطرناک عفونت رحم (پیومتر) در سگ ها + علل و درمان

۱۶ مرداد ۱۳۹۹

کم آبی (دهیدراته) در سگها چه علائمی دارد؟ + تشخیص

۱۴ مرداد ۱۳۹۹

کوررنگی در سگها | سگها دنیا را چگونه میبینند ؟

۱۳ مرداد ۱۳۹۹

درباره ترس از سگ یا سینوفوبیا چه میدانید؟

۸ مرداد ۱۳۹۹

علت مدفوع خواری در سگ ها چیست؟

۲۸ تیر ۱۳۹۹

تاثیرات حیوانات خانگی در سلامتی انسان

۲۰ تیر ۱۳۹۹

اولین تحقیقات بدست آمده از آموزش سگ های تشخیص کرونا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: hamyarpet.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر