موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

نماد کشور فرانسه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 00:35

تست شخیصت شناسی

نمادهای کشور فرانسه

Emblèmes de la France

ro6ycgvdz8z46ju9p5f.jpg 

پرچم ملی  Le drapeau tricolore

پرچم رسمی کشور فرانسه به سه رنگ آبی ، سفید و قرمز است . قرمز رنگ انقلاب فرانسه و همچنین رنگ جمهوری در فرانسه است .  سفید که نماد خلوص و سادگی است ، رنگ شخصیت های بزرگ تاریخی فرانسه یعنی پادشاهان می باشد . آبی و قرمز  رنگ های پایتخت فرانسه یعنی پاریس محسوب می شود .

35lwb0pdzna7ej2wb18.jpg 

سرود ملی فرانسه   Hymne national

سرود مارسی یزسرود ملی فرانسه یا سرود انقلابی است که توسط روژه دو لیلافسر ارتش ، و یکی از انقلابیون و آهنگساز فرانسوی سروده شده است .

kxmflthhd14thnopq0o.png 

شعار جمهوری فرانسه   la devise de la République française

شعار معروف آزادی ، برابری و برادری ( Liberté - Egalité – Fraternité  ) برگرفته از انقلاب کبیر فرانسه به سال 1789 است و این شعار مبنای بیانیه حقوق بشر در جهان می باشد . همچنین این شعار را می توان برروی سکه ها نیز مشاهده نمود .

 6sfprmtsqlq6qddd43qn.gif

ماریان   Marianne

ماریان ، تصویر یک زن است که نماد جمهوری و آزادی است . مجسمه بالاتنه ماریان در شهرداری ها ی فرانسه وجود دارد و تصویرش بر روی تمبرهای پستی طراحی شده است . تصویر ماریان بر روی اسکناس های 100 فرانکی قدیم نیز نقش بسته بود و نیز می توان آن را بر روی سکه ها ملاحظه نمود .

 207eys3sdj9ype36r9rw.jpg

کلاه فری ژی یَن  Le bonnet phrygien

کلاه فری ژین ، نماد بردگانی است که زنجیر اسارت را گسسسته و شهروند آزاد شده اند . این نام  برگرفته از نام کلاهی است که بردگان رومی هنگامی که آزاد می شدند ، آن را بر سر می نهادند و انقلابیون فرانسه نیز در سال 1789 آن را پذیرفتند .

 23pj1nqt7hsmyu8nsup.gif

گل سوسن  La fleur de lys

گل سوسن ،نماد پادشاهان فرانسه است و نیزبر روی پرچم کبک کانادا نقش بسته است.

 v8yd2d321f39upwtpr.jpg

شش ضلعی   L'Hexagone

این اصطلاح در مورد کشور فرانسه به کار می رود و نماد شکل جغرافیایی فرانسه  است . زیرا نقشه جغرافیایی فرانسه به صورت شش ضلعی است .

qgrgapmc8r1nybbes60.gif 

اَستریکس و اُبلیکس   Astérix et Obélix

اَستریکس نماد شخصیت کارتونی فرانسه و بهترین دوست او اُبلیکس است ، دو قهرمان گلوا که بسیار قوی و با شهامت  هستند و تنها از یک چیز می ترسند و آن اینکه آسمان بر سرشان خراب شود .

 vfvxtlwxklgdki5zeo7e.jpg

خروس  Le coq gaulois

نماد خروس توسط ورزشکاران فرانسوی به عنوان نقش خوش شانس پذیرفته شده است .

pp2n55q5o752sewt76uq.jpg 

زن بذرپاش   La Semeuse

زن بذر پاش نماینده زاد و ولد و غنا ی کشاورزی در فرانسه به شمارمی آید . این نماد بر روی برخی از سکه ها نیز مشاهده می گردد.

x37lf2ie4o3hhxldnbs.jpg 

برج ایفل  La Tour Eiffel

عموم مردم در جهان برج ایفل را مترادف با فرانسه قلمداد می کنند . ایفل نام مهندس فرانسوی است که این برج را به مناسبت نمایشگاه جهانی 1889 در این محل ساخت .

5ef5ly2c993s34pdbkh3.png 

لوگوی رسمی دولت فرانسه   Le logotype

دو لت ژوسپن در سال 1999 میلادی این نماد را که ترکیبی از پرچم فرانسه و ماریان و شعار سه گانه فرانسه است ، به تصویب رساند و در حال حاضر در سر برگ های رسمی دولتی از این نماد استفاده می شود .

+ نوشته شده در یکشنبه پنجم اسفند ۱۳۸۶ ساعت 21:35 توسط محمد حسين نعيمي  | 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر