موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

نمونه سوالات طرح قرانی صراط

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 17 بهمن 1399 ساعت 00:30

1537163_789.jpgحمید شریعتی، مسئول دارالقرآن بسیج خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: طرح قرآنی صراط که در حال حاضر از مرحله پایگاهی خود آغاز شده است و این برنامه قرآنی از مرحله روخوانی و روانخوانی آغاز می‌شود و تا آشنایی با ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن برگرفته از نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه ادامه می‌یابد.

تست شخیصت شناسی

وی ادامه داد: برای مسیر آموزشی طرح قرآنی صراط در دو بخش زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال کتاب‌هایی در نظر گرفته شده، براساس این کتاب‌ها قرآن‌آموزان هر سال نیم جزء یا یک حزب از قرآن کریم را در این طرح حفظ می‌کنند و با توجه به اینکه آموزش‌ها در بستر حلقه‌های صالحین اجرا می‌شود، پیش‌بینی ما این است که در هر حلقه حدود ده نفر مشارکت قرآنی داشته باشند در مجموع گام اول این طرح را با حضور ۶۰ هزار نفر برداریم.

برنامه قرآنی ۱۰ ساله برای حلقه‌های صالحین

شریعتی با بیان اینکه کتاب آموزشی طرح صراط از طریق فضای مجازی و فیلم‌های آموزشی نیز قابل دریافت است، عنوان کرد: این طرح یک برنامه ۱۰ ساله است که مدرسان آن در سطح کشوری، ناحیه‌ای، حوزه و پایگاه آموزش دیده‌اند و هم اکنون نیز آموزش سرگروه‌های صالحین در نواحی مختلف بسیج استان در حال انجام است، این برنامه با هدف بالا بردن سطح سواد قرآنی در بین بسیجیان پیگیری می‌شود.

مسئول دارالقرآن بسیج خراسان رضوی گفت: برنامه‌های قرآنی ویژه هفته بسیج سال جاری با محوریت اردوهای جهادی قرآنی در مناطق کم برخوردار، محافل انس با قرآن و تجلیل از قرآنیان و الگوهای قرآنی بسیجی هر ناحیه در سطح ۳۸ ناحیه بسیج استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ثابت قرآنی سالانه بسیج خراسان رضوی افزود: آموزش‌های حفظ قرآن در حوزه‌های بسیج سراسر استان از سه سال پیش در حال پیگیری است که حدود ۱۵۰ کلاس ثابت و بیشتر در بخش بانوان تشکیل می‌شود، در این کلاس‌ها حفظ ترتیبی آیات قرآن مدنظر قرار می‌گیرد و تاکنون حفظ حدود ۱۰ جزء از قرآن در این کلاس‌ها به سرانجام رسیده است، علاوه بر این کلاس‌ها آموزش‌هایی نیز برای فعالان مهدهای قرآنی و مربیان قرآنی ارائه شده که در این میان روش تدریس آموزش قرآن از سطح روخوانی و روانخوانی تا حفظ قرآن به متقاضیان ارائه شده است.

رقابت قرآنی بسیجیان در قالب جشنواره صراط

شریعتی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن بسیج تحت عنوان جشنواره صراط در سال جاری اظهار کرد: این رقابت‌های قرآنی براساس کتاب آموزشی صراط در سه بخش روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن تا سال آینده ادامه خواهد داشت و ممتازین به ترتیب از سطح حوزه مقاوت تا سطح کشور به اجرای این جشنواره قرآنی خواهند پرداخت.

مسئول دارالقرآن بسیج خراسان رضوی گفت: جشنواره صداهای ناب قرآنی با محوریت ترتیل قرآن کریم هم اکنون در حال اجراست مهلت مشارکت در آن برای متقاضیان تا بهمن ماه ادامه دارد، در این جشنواره قرآنی علاقه‌‎مندان می‌توانند با ضبط صوت ترتیل‌خوانی خود و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره از طریق فضای مجازی به آدرس @quran_salehin در این طرح قرآنی مشارکت داشته باشند. همچنین قرآنیان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از کانال دارالقرآن بسیج خراسان رضوی در پیام رسان سروش به آدرس sapp.ir/seratquran98 دریافت کنند.

انتهای پیام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: khorasan.iqna.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر