موضوعات وبسایت : تست روانشناسی
تست شخیصت شناسی

مثلث عشق دکتر انوشه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 13 اسفند 1400 ساعت 22:31

حرف‌های بی‌رودربایستی انوشه با دانشجویان در دانشگاه مازندران؛

تست شخیصت شناسی

عشق مثلثی از صمیمیت، تعهد و میل جنسی است/ دانشجویان خطوط قرمز قبل و بعد ازدواج را مشخص کنند +تصاویر

بیشترین تاکید دکتر انوشه به دانشجویان، مشخص کردن خط قرمزهای قبل و بعد از ازدواج است و در ادامه افزود: می توان عشق را مثلثی دانست ک متشکل شده است از صمیمت، تعهد و میل جنسی هیچ عشقی کامل نیست مگر اینکه هر سه این ها باهم باشند؛ که در این میان وزن تعهد باید بیشتر از دوتای دیگر باشد.


خبرنامه دانشجویان ایران: سومین جشنواره فرهنگی، علمی و هنری دانشجویان دانشگاه مازندران در آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری این دانشگاه با استقبال پرشور دانشجویان برگزار گردید، در این برنامه دکتر سیدمحمود انوشه بعد از خیر مقدم و تشویق حضار به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر سیدمحمود انوشه سخنرانی خود را با پاسداری از خون شهیدان و تقدیر و تشکر از اساتید و دانشجویان حاضر در مراسم آغاز کرد.

photo_66666-23%20(1).jpg

دکتر انوشه به معرفی پایه های اصلی علم پرداخت:

1. دیتا (داده های خام)
2. اطلاعات پایه
3. علم تخصصی
4. دانش

و در این بین فقط «دانش» است که تبدیل به معرفت در انسان می شود، دانشی که هستی گرا و انسان محور باشد.

وی مهم ترین و بزرگ ترین مشکل جوانان و به خصوص دانشجویان اشاره کرد و گفت: آن توهماتی است که در یک دوره به خصوص دوران دانشجویی وارد زندگی ما می شود، و یک "من" اشتباه در درون ما پرورش می یابد و تا زمانی که "من" فطری را گم کرده باشیم خود را گم کرده ایم.

photo_66666-23%20(2).jpg

دکتر انوشه پایه های اصلی ازدواج را دو جزء اعلام کرد: «علاقه» و «اعتماد» که این دو جزء باید در راستای هم قرار داشته باشند نه به بهانه یک جزء، جزئی دیگر را بپذیریم.

وی در ادامه درباره روابط نادرست دختران و پسران قبل از ازدواج اذعان داشت: این روابط نه تنها عواقب زیان باری برای هر یک از آنها دارد بلکه موجب فساد در جامعه می شود.

 سیدمحمود انوشه در این رابطه برای دانشجویان روحیه زینبی را مثال زد: زمانی که عبدالله ابن جعفر به خواستگاری حضرت زینب آمدند ایشان فرمودند تنها شرط من برای ازدواج با تو این است که من را از برادرم حسین جدا نکن. اگر شروط دختر و پسرهای ما برای ازدواج همین باشد که من را از راه حسین جدا نکن، از اندیشه حسین جدا نکن و من را از هدف حسین جدان کن می شود سعادت جوانان.

photo_66666-23%20(3).jpg

بیشترین تاکید دکتر انوشه به دانشجویان، مشخص کردن خط قرمزهای قبل و بعد از ازدواج است و در ادامه افزود: می توان عشق را مثلثی دانست که متشکل شده است از صمیمت، تعهد و میل جنسی هیچ عشقی کامل نیست مگر اینکه هر سه این ها باهم باشند؛ که در این میان وزن تعهد باید بیشتر از دوتای دیگر باشد .

دکتر انوشه در ادامه بر مهم ترین رموز موفقیت اشاره کردند: اولین رمز موفقیت «اصلاح نیت» است که بر اساس قرآن انسان سه چیز آزمایش می شود؛ «نیت»، «میزان سعی و تلاش» و «میزان صبرش بر مصیبت و معصیت» است.

photo_66666-23%20(4).jpg

دومین رمز موفقیت در زندگی مشترک «بصیرت» است. بصیرت به این معنا نیست که بصر داشته باشی یعنی دید بیرون بلکه باید دیدی درون را تقویت کنیم و شروع زندگی خوب و مشترک باید همراه با بصیرت باشد.

سومین رمز موفقیت «شادی» است. چهارمین رمز موفقیت «توکل» است یعنی قلب و روح را به خدا بسپار و کار خود را انجام بده... .پنجمین رمز موفقیت «مدیریت، کنترل و سرکوب» می باشد؛ با توجه به این مسائل، تمام خواسته ها باید به سه قسمت تقسیم شود بخشی از آن ها مدیریت شود بخشی کنترل و بخشی سرکوب!

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: بدبینی، حقارت، توهم، یأس و بیکاری از جمله عوامل روانی شکست در زندگی اجتماعی است.

انوشه با فاجعه‌آمیز خواندن وضعیت طلاق در کشور گفت: در هر یک ساعت شاهد ۱۹ طلاق در کشور هستیم.

photo_66666-23%20(5).jpg

photo_66666-23%20(6).jpg


منبع: iusnews.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر