تست های روانشناسی
ravantests.wikibix.ir

تست اعتماد به نفس پریسا نصری

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 06 آذر 1400 ساعت 19:08

توضیحات کامل

اعتماد به نفس یعنی باور به توانایی هاف توانایی انجام دادن درست کارها، ارتباطات سالم در زندگی و به طور کلی خودکار آمدی بیشتر فرد!
اعتماد به نفس یکی از لازمه های اصلی موفقیت است، اغلب افراد موفق اعتماد به نفس بالایی دارند، آن ها به راحتی خواسته های خودشان را بیان می کنند و در کارها و روابط خود هم موفق تر هستند؛ خیلی از افراد برای رسیدن به موقعیت دلخواه فقط به کمی اعتماد به نفس نیاز دارند!
احتمالا شما هم افرادی رو می شناسید که منتظر شرایطی هستند تا تغییر کنند و مدام به دیگران می گویند که به کمی اعتماد به نفس نیاز دارم تا فلان کار رو انجام بدم؛ حتی شاید خودِ شما هم جزء این دسته از افراد باشید!

اعتماد به نفس یعنی خودباوری در زمینه ای خاص! برای مثال ممکن است یک نفر در زمینه‌ی موسیقی استعداد بالایی داشته باشد اما همان فرد در رانندگی به شدت دچار کمبود اعتماد به نفس شود.
شما می توانید همین حالا یک لیست آماده و بنویسید در چه زمینه هایی اعتماد به نفس بالایی دارید و در چه زمینه هایی اعتماد به نفس پایینی دارید!

اعتماد به نفس یکی از ویژگی ها و شرایط مربوط به روان است که نقش مهم و حیاتی در توسعه، پیشرفت و موفقیت های فرد ایجاد می کند. اگر شما نسبت به میزان اعتماد به نفس خود کنجکاو هستید، می توانید با انجام این تست آنلاین اعتماد به نفس، وضعیت خود را بسنجید و در صورت نیاز با استفاده از تکنیک ها و راه کار های مختلف، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. در این بخش از کیت ست، به صورت رایگان و بدون نیاز به اطلاعات شخصی می توانید این آزمون را انجام دهید.


اعتماد به نفس چیست؟
اگر شما قصد دارید از تست آنلاین اعتماد به نفس استفاده کنید، چه بهتر که با خود اعتماد به نفس هم به صورت دقیق تر آشنا شوید. اعتماد به نفس یا به عبارت دیگر خود باوری، یکی از حالات و شرایط روحی است که شخص در آن به خاطر تجربه های قبلی به توانایی ها و استعداد های خود در موفقیت انجام کارها به طور موفقیت آمیز اعتماد و باور دارد. اگر بخواهیم به صورت ساده تر توضیح دهیم، اعتماد به نفس یا Self-Confidence یعنی یک نفر به توان و توانمندی های خودش باور و اعتماد داشته باشد. اعتماد به نفس نقش مهمی در کسب موفقیت های بیشتری دارد.
زمان و نحوه شکل گیری اعتماد به نفس درانسان
در هنگام انجام تست اعتماد به نفس آنلاین، شاید برای شما جالب باشد که بدانید این حس در زمان 5 سالگی به طور کامل شکل می گیرد. یعنی یک کودک 5 ساله کاملا حس اعتماد به نفس را درک و تجربه می کند.همینطور قابل ذکر است که اعتماد به نفس بر اساس ژنتیک، محیط، رفتار والدین، تشویق و تنبیه اطرافیان و.. شکل می گیرد اما میزان آن به مرور در طول زندگی تغییر می کند و رفتار های خود شما هم نقش مهمی در تنظیم میزان آن دارید


تست آنلاین تشخیص میزان اعتماد به نفس
برای تشخیص میزان اعتماد به نفس در اشخاص، توسط روانشناسان بزرگ تست هایی ساخته شده است که میزان اعتبار بالایی دارند. ما این تست را برای شما در کیت ست به صورت آنلاین فراهم کرده ایم تا به راحت ترین شکل بتوانید آن را انجام دهید.
این آزمون مجموعا 32 سوال دارد که برای هر سوال می توانید یک پاسخ از بین گزینه های هرگز، بندرت، گاهی، بیشتر اوقات و خیلی زیاد انتخاب کنید. این گزینه ها به ترتیب از 0 تا 4 امتیاز دارند. پس از پاسخ به همه سوالات امتیاز شما محاسبه شده و نتیجه آن را مشاهده می کنید.


منبع: www.parisanasri.com