تست های روانشناسی
ravantests.wikibix.ir

پروفایل رنگ آبی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 27 اسفند 1400 ساعت 18:06

گل رز آبی یا گل رز جن از خانواده Rosaceae است که در آن طیف رنگدانه آبی تا بنفش به جای شایع ترین رنگها مثل قرمز، سفید یا زرد وجود دارد و گلبرگهای آن اغلب به رنگ آبی مشاهده می شوند. گل های آبی اغلب در ادبیات و هنر به عنوان نماد عشق، رفاه و جاودانگی به تصویر کشیده می شوند.

با این حال، به دلیل محدودیت های ژنتیکی، این نوع گلها در طبیعت وجود ندارند. در این راستا در سال 2004، محققان از اصلاح ژنتیکی برای ایجاد گل رز که حاوی رنگدانه آبی دلفینیدین بودند استفاده کردند و موفق شدند که این نوع گل کمیاب و پرطرفدار را تولید کنند.


تاریخچه به وجود آمدن گل رز آبی

به این ترتیب اصطلاح “گل رز آبی” به واسطه استفاده از روشهای ترکیبی تولید و در بین عامه دیدن آن متداول شده است، در برخی از گونه های آن با دقت می توان رنگ بنفش را هم در گلبرگهای آن مشاهده کرد.

تک گل رز آبی برای پروفایل


عکس دسته گل رز آبی زیبا

عکس گل رز آبی قشنگ

گلدان رز آبی بسیار زیبا برای پروفایل

عکس دسته گل رز آبی و سفید عروس

عکس دسته گل رز آبی رنگ


عکس گل رز آبی برای پروفایل شخصی

عکس شاخه گل رز آبی طبیعی برای پروفایل


گل رز رنگ شده

خوب است بدانید که گلهای آبی رنگ در طبیعت وجود ندارد، زیرا رزها دارای ژن خاصی هستند که توانایی تولید یک رنگ آبی واقعی در آنها وجود ندارد، بنابراین رزهای آبی به طور سنتی با رنگ آمیزی گل رز سفید ایجاد می شود. در کتابی تحت عنوان کتب الفلاوه  نوشته شده توسط ابن الاسلام العشلی به زبان عربی در قرن 12 و به زبان فرانسه توسط JJ Clement به عنوان Le livre de l’agriculture ترجمه شده است.

در این کتاب به گل رز آبی اشاره شده است و در این کتاب مورد معرفی قرار گرفته است. این گلهای آبی اشاره شده در این کتاب با قرار دادن رنگ آبی به پوست ریشه ها درست می شده اند.

شاخه گل آبی


اهمیت فرهنگی گل رز آبی

در برخی از فرهنگ ها، گل رز آبی به طور سنتی با خون سلطنتی “آبی” مرتبط است، و بنابراین گل رز آبی نیز می تواند عظمت و شکوفایی رگال را نشان دهد. با توجه به نبود گلهای آبی طبیعی، آنها به نمادی از رمز و راز و اشتیاق به دست آوردن غیر ممکن ها اشاره دارند، در برخی از فرهنگ ها داشتن و دیدن گل رز آبی را به نوعی برآورده شدن آرزوها تلقی می کنند.

عکس گل رز آبی شبنم گرفته

همچنین ملاحظه کنید : عکس پروفایل از گل های قشنگ دنیا

عکس شاخه گل رز آبی عاشقانه

عکس گل رز آبی طبیعی

گل رز آبی بسیار زیبا

پایان مطلب عکس های زیبای گل رز آبی در سایت تازه شو

عکس گل رز زرد رنگ فوق العاده زیبا

گالری عکس گل رز آبی فوق العاده زیبا برای پروفایل

5 (100%) 1 vote[s]



منبع: tazesho.net