تست های روانشناسی
ravantests.wikibix.ir

نماد کشور فرانسه

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 16 بهمن 1399 ساعت 00:35

نمادهای کشور فرانسه

Emblèmes de la France

 

پرچم ملی  Le drapeau tricolore

پرچم رسمی کشور فرانسه به سه رنگ آبی ، سفید و قرمز است . قرمز رنگ انقلاب فرانسه و همچنین رنگ جمهوری در فرانسه است .  سفید که نماد خلوص و سادگی است ، رنگ شخصیت های بزرگ تاریخی فرانسه یعنی پادشاهان می باشد . آبی و قرمز  رنگ های پایتخت فرانسه یعنی پاریس محسوب می شود .

 

سرود ملی فرانسه   Hymne national

سرود مارسی یزسرود ملی فرانسه یا سرود انقلابی است که توسط روژه دو لیلافسر ارتش ، و یکی از انقلابیون و آهنگساز فرانسوی سروده شده است .

 

شعار جمهوری فرانسه   la devise de la République française

شعار معروف آزادی ، برابری و برادری ( Liberté - Egalité – Fraternité  ) برگرفته از انقلاب کبیر فرانسه به سال 1789 است و این شعار مبنای بیانیه حقوق بشر در جهان می باشد . همچنین این شعار را می توان برروی سکه ها نیز مشاهده نمود .

 

ماریان   Marianne

ماریان ، تصویر یک زن است که نماد جمهوری و آزادی است . مجسمه بالاتنه ماریان در شهرداری ها ی فرانسه وجود دارد و تصویرش بر روی تمبرهای پستی طراحی شده است . تصویر ماریان بر روی اسکناس های 100 فرانکی قدیم نیز نقش بسته بود و نیز می توان آن را بر روی سکه ها ملاحظه نمود .

 

کلاه فری ژی یَن  Le bonnet phrygien

کلاه فری ژین ، نماد بردگانی است که زنجیر اسارت را گسسسته و شهروند آزاد شده اند . این نام  برگرفته از نام کلاهی است که بردگان رومی هنگامی که آزاد می شدند ، آن را بر سر می نهادند و انقلابیون فرانسه نیز در سال 1789 آن را پذیرفتند .

 

گل سوسن  La fleur de lys

گل سوسن ،نماد پادشاهان فرانسه است و نیزبر روی پرچم کبک کانادا نقش بسته است.

 

شش ضلعی   L'Hexagone

این اصطلاح در مورد کشور فرانسه به کار می رود و نماد شکل جغرافیایی فرانسه  است . زیرا نقشه جغرافیایی فرانسه به صورت شش ضلعی است .

 

اَستریکس و اُبلیکس   Astérix et Obélix

اَستریکس نماد شخصیت کارتونی فرانسه و بهترین دوست او اُبلیکس است ، دو قهرمان گلوا که بسیار قوی و با شهامت  هستند و تنها از یک چیز می ترسند و آن اینکه آسمان بر سرشان خراب شود .

 

خروس  Le coq gaulois

نماد خروس توسط ورزشکاران فرانسوی به عنوان نقش خوش شانس پذیرفته شده است .

 

زن بذرپاش   La Semeuse

زن بذر پاش نماینده زاد و ولد و غنا ی کشاورزی در فرانسه به شمارمی آید . این نماد بر روی برخی از سکه ها نیز مشاهده می گردد.

 

برج ایفل  La Tour Eiffel

عموم مردم در جهان برج ایفل را مترادف با فرانسه قلمداد می کنند . ایفل نام مهندس فرانسوی است که این برج را به مناسبت نمایشگاه جهانی 1889 در این محل ساخت .

 

لوگوی رسمی دولت فرانسه   Le logotype

دو لت ژوسپن در سال 1999 میلادی این نماد را که ترکیبی از پرچم فرانسه و ماریان و شعار سه گانه فرانسه است ، به تصویب رساند و در حال حاضر در سر برگ های رسمی دولتی از این نماد استفاده می شود .

+ نوشته شده در یکشنبه پنجم اسفند ۱۳۸۶ ساعت 21:35 توسط محمد حسين نعيمي  | 


منبع: www.paysdefrance.blogfa.com